En daar zijn we weer, met het financiële overzicht van de maand April!

De financiële meevaller van de maand is dat ik de jaarafrekening van het gas&licht kreeg, en teveel betaald had. In totaal 182 euro teveel, dus de nieuwe maandtermijn is al betaald en we krijgen nog 54 euro gestort.
Verder hebben we lekker verkocht op de markt op Koninginnedag.

Dit heb ik afgelopen maand goed aangepakt: Het boodschappen doen per dag in plaats van per week. Ik ben deze maand enorm onder het budget gebleven. Toen ik een keer per week boodschappen deed nam ik vaak te veel mee, vanwege het idee: Ik doe deze week niet nog eens boodschappen, en we moeten wel genoeg in huis hebben. Nu is het juist andersom. Ik stel het boodschappen doen steeds een dagje uit zolang er nog iets eetbaars in huis is. En zo geef ik nu erg weinig uit.

Tegenvaller in april: Niet echt veel onverwachte dingen, maar de tandarts kostte weer een berg geld, en met die vergoedingen moet je het altijd maar afwachten.

Mijn geldtip van de maand is: Heb je een Plus supermarkt in de buurt? Daar spaar je zegeltjes met 50% rente. Heb je voor vier euro gespaard, krijg je zes euro terug. Dat doet geen bank ze na!

Hoewel je natuurlijk kunt beredeneren dat je je zegeltjes (en je winst) altijd zelf betaalt omdat er goedkopere winkels zijn (zoals de Aldi), gaat dat niet helemaal op. Wanneer je graag biologische producten koopt moet je toch naar een winkel die zulke zaken in het assortiment heeft.

Mijn financiële goede voornemen van volgende maand is: Op dezelfde voet verder gaan wat betreft het huishoudbudget. Nog meer verkopen op Marktplaats.

2 reacties:

Caatje zei

Elke dag boodschappen doen?
Maar dan ben je wel heel veel tijd kwijt, toch?
Heb je dan winkels heel dicht bij je in de buurt?
Het lijkt mij ook veel beter maar elke dag is toch niet te doen?
Of gaat het jou heel makkelijk af??
Groetjes van Caatje

Meibloempje zei

Hallo Caatje,

ik doe niet letterlijk elke dag boodschappen, maar ik bekijk per dag of het nodig is. In de praktijk komt het neer op circa drie keer per week. En ja, ik heb winkels heel dichtbij: Op loopafstand zit een Lidl en een Plus.

Voorheen gingen we éens per week met de auto naar de Aldi en de AH. Dat was altijd stressen en rond etenstijd, dan koop je vaak ook teveel. Nu hoeven we de auto niet meer gebruiken, mijn man hoeft niet meer mee, er is minder stress en ik geef minder uit. :)