Laten we het eens over iets anders hebben hier. Geld uitgeven bijvoorbeeld.

G. spaarde al een tijdje voor een nieuw fototoestel, hij wilde graag een digitale spiegelreflexcamera.
Hij had inmiddels al een leuk bedrag bij elkaar gespaard, dus ik hield de aanbiedingen wat in de gaten. Ik weet dat bijvoorbeeld Wehkamp geregeld flinke kortingen geeft en tien procent kan aardig oplopen voor een beetje fototoestel. En anders heeft de Mediamarkt wel eens een aanbieding.

En jawel, vanaf vandaag bij de Mediamarkt: Fotomania. Flinke kortingen bij de aanschaf van een digitaal fototoestel. In de webshop van de MM zagen we het gewenste toestel van 489 voor 419, maar we reden toch maar even naar een echte winkel.

Kostte ons nog een eeuwigheid wegens alle Elfstedentochtfietsers onderweg waarvoor we dan telkens moesten wachten, maar we hebben de MM gehaald. En er waren ook nog fototoestellen. Helaas niet meer exact het toestel dat we zochten - uitverkocht - (De canon Eos 450D met een 18-55mm IS lens, en hij was trouwens in de fysieke MM nog tien euro goedkoper dan in de webshop!) maar we vonden wel een Canon Eos 450D double zoom kit, met een 18-55 mm lens en met een extra lens erbij van 75-300 mm). Maar geen beeldstabilisatie dus (het ´IS´ gedeelte in de omschrijving van de lens).

Na nog wat heen-en-weer-bellen met de hulplijn (=mijn moeder) en wat uitleg van de MM-jongetjes bleef toch het dilemma: Het is een heel goede aanbieding, het is absoluut goedkoop, maar deze objectieven zijn zonder beeldstabilisatie. En ik had nog wel op zoveel forums gelezen dat die beeldstabilisatie een wereld van verschil maakte.

Tja, wat doe je dan. G. deed het. Vroeger maakte hij altijd zeer goed geslaagde foto´s zonder beeldstabilisatie en waarom zou dat nu niet meer lukken?
En zo is hij nu de gelukkige bezitter van een Canon Eos. Ik mocht het toestel ook even vasthouden en ik ben helemaal om. Wat een geweldig toestel! In een oogwenk heb je prachtige foto´s, het toestel is supereenvoudig te begrijpen, alles in het Nederlands ook. Dus als er voortaan bij dit blog hele mooie foto´s staan, dan weten jullie hoe dat komt.

4 reacties:

Caatje zei

Nou wens Geert maar heel veel plezier met zijn camera!!
Er is niets leukers dan foto s maken. Groetjes van Caatje

Vincent (B-basic.com) zei

Ik houd echt van simpele telefoons die snel te bedienen zijn!
Graag gelezen!!

Vincent (b-basic.com)

Patrick - De Kleine Dingen zei

Ik ben benieuwd naar de foto's die komen gaan! Gefeliciteerd met de aankoop en een mooie hobby. :-)

Beeldstabilisatie is fijn, maar niet onmisbaar. Het ligt er ook aan wat voor foto's je maakt. Als je landschappen fotografeert of macro of foto's waar je de tijd voor kan nemen, dan kan je misschien een goed statief kopen, dat is ook beeldstabilisatie! :-)

Meibloempje zei

@ Patrick, ja dat is waar. Tot nu toe valt het best wel mee, eigenlijk. Je moet zo´n toestel ook eerst even leren kennen.

@ Vincent: Ik hou van Sony Ericsson telefoons. Maar wat de link is met mijn blog is een raadsel. :)

@ Caatje: bedankt.