Gisteravond zijn A. en ik naar musical Joseph in het Beatrixtheater in Utrecht geweest. A. en ik zijn dol op musicals, maar de kaartjes zijn meestal niet te betalen. Nu betaalden we met een laatste-kans aanbieding 27,50 per persoon, dat heb ik er nog wel voor over.

Helaas spelen de musicals vaak ook erg ver weg, en ben je met de trein een eeuwigheid en een vermogen kwijt (90 euro om met zijn tweetjes in Utrecht te geraken) en is het vaak 's avonds niet meer mogelijk om nog thuis te komen. En ja, ik kan autorijden, maar 's avonds als ik doodmoe ben, ben ik gewoon niet helder meer. En bovendien zou het een gedeelte van mijn plezier vergallen als ik ergens was en ik wist dat ik nog twee uur terug moest rijden.

Maar nu had G. aangeboden om als chauffeur op te treden! Ja ja, lekker decadent, we zijn door onze privéchauffeur naar Utrecht gereden. Het plan was dat hij in de foyer zou wachten, maar dat bleek niet toegestaan, dus heeft hij van 19:00 tot 21:45 in de auto gezeten met wat leesvoer. G. is niet echt dol op musicals, vandaar. (Bedankt, G.!)

Joseph werd gisteravond gespeeld door Jamai, en ongelooflijk wat kan die jongen ge-wel-dig zingen. Oké, hij heeft iets minder een Joseph-uitstraling dan Freek, maar dat vergeet je totaal wanneer je hem hoort. De musical is heel erg leuk, vrolijk, en met een komische noot hier en daar. Er worden liedjes in verschillende stijlen gezongen: Smartlap, chanson, rock 'n roll en dergelijke.

Er wordt helemaal niet gesproken in Joseph. ALLE tekst is gezongen (oké, op één zinnetje na) en er huppelt een vertelster rond die het hele verhaal aan elkaar zingt. Zij heeft ook een geweldige stem trouwens. Persoonlijk vond ik deze musical nog stukken leuker dan Tarzan - hoewel het een beetje appels met peren vergelijken is. Als ik voor vier Juli nog eens de kans heb om goedkoop naar Joseph te gaan, doe ik het absoluut.

Inmiddels heb ik bedacht (nou ja, het was een tip van mijn moeder. Bedankt, mam!) dat wanneer Blokker of Kruidvat weer eens goedkope NS-dagkaartjes aanbiedt, ik er telkens twee (of vier) zal kopen, dan kunnen we er nog eens op uit, ook als het wat verder van huis is.

Zijn jullie wel eens naar een musical geweest? Betaal je het volle pond of wacht je ook totdat er aanbiedingen komen?

4 reacties:

A. zei

Leuk dat jullie genoten hebben!
Ik ga ook wel eens naar een musical,
maar dan als ik de tickets gewonnen heb!!
het lukt best geregeld hoor,
ben in maart naar Dromen zijn bedrog geweest (2 tickets gewonnen) en een paar maand terug naar Blues Brothers (4 tickets gewonnen)

mamma

muchodinero zei

Ik heb Joseph vorig jaar gezien met mijn zus, die had mij uitgenodigd, dus mooier kan niet, ik vond het ook erg leuk. Een keer gratis kaartjes gehad van de postcodeloterij, toen zijn we naar Mamamia geweest en een keer in London naar Queen geweest en dat was echt een spectakel

Wilma zei

Hallo Meibloempje,

Ik ben met gewonnen kaartjes van de postcodeloterij naar Ciske de Rat en naar Joseph geweest. Allebei prachtig.

Groetjes Wilma

Manuela zei

Tot 2 jaar terug en we nog geen ouders waren gingen we één keer per jaar naar een musical. Dan keek ik ook niet naar de prijs en zaten we op een zo mooi mogelijke plek. Een mooie musical of een goed concert is iets waar ik graag mijn geld aan uit geef. Nu we een jong gezin zijn met op elk moment nummer twee op komst komt het er gewoon niet van. We zijn één keer samen naar de bios geweest en één keer een dagje winkelen in Kleve (Duitsland). Ik ben iemand die zo min mogelijk gebruik probeert te maken van een oppas(alleen als het door een verjaardag echt niet anders kan). Daarbij vind ik onze dochter nog te klein om een jong meisje op te laten passen. Het komt wel weer als ze groter zijn.