Inmiddels begint het hier een beetje op het Kleine Huis op de prairie te lijken...

Moeder bakt brood ...


(de tweede poging was nog veel geslaagder dan de eerste! Op dit moment staan er weer drie broden te rijzen)


...en verbouwt zelf groenten in de moestuin...


(Gelukkig zijn wij dol op rucola en spinazie...ik had niet verwacht dat uit zo´n klein tuintje nog zoveel opbrengst zou komen zonder enige inspanning!)

Ook de kinderen verbouwen hun eigen groenten....


(Het kasje dat J. gewonnen heeft doet uitstekend werk!)


...en ondertussen houdt de dappere waakhond alles in de gaten.




(Nou ja, daar moet misschien nog even aan gewerkt worden...)

5 reacties:

Mir zei

Had je ook een foto gemaakt van je spinazie-oogst? Ik heb ze steeds bij beetjes geoogst voor door de sla, maar daardoor heb ik niet echt een "bunch" spinazie... ik had grotere bosjes verwacth. Maar misschien was het wel te warm voor mijn super winterharde polarbear-spinazie...

Meibloempje zei

Hoi Mir,

ik heb de meeste spinazie gewoon als sla gegeten, omdat het zo slinkt als je het kookt, en rauwe groente is natuurlijk sowieso heel gezond. :) Maar het waren wel telkens hoeveelheden genoeg voor een gezin van vier personen - als sla dan, dus een flinke kom vol.

De rucola hebben we als sla en op brood gegeten. Ik heb vandaag weer een heel groot vergiet vol met rucola en spinazie geoogst, dus dat wordt weer salade...

Caatje zei

Ooooo wat is het gezellig bij je.
Heerlijk he als die sfeer van toen weer een beetje terugkomt.
Dat is echt genieten!!
Liefs Caatje

muchodinero zei

Ziet er allemaal geweldig uit zeg, en wat een droppie dat hondje

Vlijtig Liesje zei

Die ziet er inderdaad niet erg waaks uit. Maar voor de rest: heel erg Kleine Huis op de prairie!

Ik keek er gisteren nog naar op SBS6. Wat is het daar toch altijd gezellig.