Nu ik eenmaal op (minimalistische) gang ben, ben ik niet meer te stuiten. Daar heb ik wel eens vaker last van, dus dat is niet iets om je zorgen over te maken.

De make-up-lade heeft een make-over gekregen. Ik heb nu alleen nog lichtgetinte dagcrème van de Hema (die gebruik ik altijd) een lippenstift, een doosje oogschaduw van de Hema en een mascara. Omdat ik van veel soorten mascara jeukende ogen krijg, heb ik mezelf wel verwend met een dure, (nou ja, relatief dure, want vorige week voor half geld bij de Trekpleister): Falsies van Maybelline. Het liefste had ik trouwens een mascara van Chanel gehad, want het proefmonster dat ik daar ooit van had beviel me zeer goed, maar ik heb nog niet gezien waar ze dat verkopen. Anyway, de Falsies mascara is geweldig (echt: flapperende wimpers tot halverwege je wangen!) en jeukt niet.

Alle nagellakjes zijn naar A. gegaan. Ik blijk gewoon geen nagellakmens. Ik probeerde wel eens wat, maar meestal haalde ik het er snel weer af. En ik heb ook niet het geduld om het fatsoenlijk te laten drogen en dan sta ik met mijn net-in-de-lak-gezette nagels te koken of af te wassen en dat werkt natuurlijk niet.
Foundations, restjes lippenstift, alle verkeerde - want jeukende- mascara´s en wat dies meer zij, zijn aan de prullenbak gedoneerd .

Een hele vooruitgang. Helemaal geen make-up zou natuurlijk nog beter zijn. Ik voel me er ook wat dubbel onder, want make-up is niet echt gezond - denk ik.
Maar ik ben meestal erg bleek en heb geen egale huid, dus die getinte dagcrème is wel nodig, naar mijn mening. En zonder mascara zijn mijn ogen toch ook wel wat kaal. Maar wie weet kan ik over een tijdje nog wel weer een stapje verder doen.

Inmiddels heeft G. ook het virus te pakken, en wil hij ook grondig opruimen. Eerstvolgende project: de kast met DVD´s. Blijf kijken.

5 reacties:

Scrap Twinkels zei

Oh, lekker he dat opruimen!! Ik kan dat ook zo hebben. Mijn make-up la was al eens aan de beurt geweest en ik schrok ervan hoeveel ik had terwijl ik altijd minimaal opgemaakt ben!
Zo pak ik elke keer een "zone" aan in huis, doe dat nu al een tijdje en merk dat ik de meeste probleemgebieden nu wel gehad heb, heerlijk! Bij mij was het weliswaar niet zozeer het minimalistisch bezig zijn maar een combi van nesteldrang, zwangerschapshormonen en voorjaarskriebels... :)
Nu is het meer een kwestie van bijhouden, heerlijk!
Houd ons op de hoogte van je opruimacties, erg leuk om te lezen!
Groetjes Sandra

A. zei

ik heb ook pas mijn make-up opgeruimd,
wist niet eens meer hoeveel ik had, gebruikte ook niks meer,
het meeste aan chris meegegeven,
nagellak had ik al eerder aan Aris
gegeven, ben ook echt geen nagellaktype.
mamma

Vlijtig Liesje zei

Je hebt flink opgeruimd zeg! Zelf gebruik ik nooit make up, omdat ik het zo onnatuurlijk vindt voelen. Eigenlijk heb ik alleen dagcreme en nachtcreme, en zelfs die vergeet ik meestal te gebruiken.

Zo ben per ongeluk al behoorlijk minimalistisch bezig.

Renske zei

Zo hee, jij bent goed bezig!
Mijn make-up voorraad groeit elke maand, ik verkoop namelijk producten van Oriflame. En tja, dan moet ik zelf ook regelmatig wat bestellen ;-)

Groetjes,
Renske

Meibloempje zei

@ ScrapTwinkels: ik werk ook per 'zone' in huis. Dan blijft het behapbaar.

@ mama: ik heb het niet van een vreemde natuurlijk.

@ Vlijtig Liesje...gelukkig, ben ik niet de enige die het allemaal een beetje verwaarloost (uiterlijke gebeuren)

@ Renske: Leuk dat je nog steeds meeleest!! Oriflame is trouwens wel goed spul, ik heb het wel eens gehad (zo´n wonderpotje met honingzalf ofzo...ging jaren mee en werkte geweldig!)