Ik schreef enkele dagen terug over het opruimen van kookboeken. Vanochtend heb ik de resterende kookboeken geteld en kwam nog tot het verbazingwekkende aantal van 90 stuks. Zelfs ik kan dat met de beste wil van de wereld geen minimalisme noemen. Er zal dus nog wel het één en ander moeten gebeuren wil ik een echte minimalist zijn.

Maar ik ben niet de enige!

Lees maar eens op het blog van 101 cookbooks
101 Cookbooks started in early 2003 when I looked up at my huge cookbook collection one afternoon and realized that instead of exploring the different books in my collection - I was cooking the same recipes over and over. I seemed to buy a new cookbook every time I stepped out the front door - always with good intentions. I would regularly go through my collection of books and magazines and carefully tag each recipe that piqued my interest. I ended up with shelves full of books brimming with Post-it notes and drawers full of recipes clipped from my favorite magazines - neatly organized by course, flavor, region, or ingredient.

I made a resolution (although it turns out that I wasn't very good at keeping it). I would stop buying cookbooks, or at least scale back, and start trying new recipes.


Heerlijk dat ik, nu ik aan het afkicken ben van mijn kookboekenverslaving, hier een gelijkgestemde ziel en een schat aan nieuwe recepten gevonden heb. :-)

1 reacties:

Manuela zei

Ik had eerder ook veel kookboeken en die heb ik zo'n beetje allemaal weg gegeven of verkocht op Marktplaats. Tegenwoordig heb ik een leuk uitziende map en daarin bewaar ik alle recepten, die ik regelmatig kook. Deze recepten komen uit tijdschriften(gratis in de supermarkt)en van internet. Dit scheelt ruimte en mijn ervaring is dat ik meer dan de helft van de recepten uit kookboeken niet eens maak.