Al tijden wilde ik meer ruimte op mijn slaapkamer zodat ik er bijvoorbeeld oefeningen zou kunnen doen. Maar ik zag het niet voor me. Het enige dat ik kon verzinnen was een kleiner bed nemen (ik heb een beetje een royaal bed, 180x220 cm) maar dat was niet echt wat ik wilde. Verder staan er alleen een boekenkast en een ladekast aan de tegenoverliggende muur.

Gisterochtend werd ik wakker met een goed idee. In het kader van minimalisme besloot ik de boekenkast leeg te halen. Twee planken stonden vol boeken, de overige planken herbergden een flink aantal cassettes met bladen en tijdschriften, twee hoedendozen en een ´schatkist´ met persoonlijke spullen, en verder wat jeugdsentimentele zaken zoals de knuffel die ik bij mijn geboorte heb gekregen en de pop die ik van mijn eerste zakgeld gekocht heb.

De ladekast verschoof ik naar de zijmuur, en bovenop die ladekast pasten precies de boeken van één plank. De overige boeken heb ik gesorteerd op wegdoen of beneden in de boekenkast zetten. De meeste bladen (Schrijven en Onze taal) heb ik klaarliggen om weg te doen. Van de stapel Happinez-en kon ik nog geen afstand doen, die mogen nog een half jaartje op proef beneden vertoeven. Heb ik ze dan niet weer ingekeken dan is het over en uit. (Wat waarschijnlijk het geval zal zijn, mijzelf kennende.)

De persoonlijke spullen pasten nog prima in de houten bedlade waar ik ook al mijn dagboeken en agenda´s bewaar.

En zo heb ik ineens achter mijn bed een zee van ruimte. Genoeg ruimte om de mini-trampoline neer te zetten, of oefeningen te doen zonder dat ik met mijn armen tegen de muren sla, of mijn benen in een ongunstige knoop moet leggen om liggend op de grond te passen.

En .... ik heb zoveel opgeruimd dat ik een hele kast kan wegdoen! Ik begin me al echt een minimalist te voelen. Die lege muur tegenover mijn bed is ook heel erg 'zen'. Nu nog een oefenmatje (dat dan weer wel) en ik kan me helemaal uitleven.

3 reacties:

A. zei

hoi meibloempje,
wel die bladen even op MP zetten,
daar zijn weer liefhebbers voor,
succes met de oefeningen (ook die in minimalisme)

mamma

siebrie zei

Groot gelijk dat je het bed houdt! Wij hebben vanwege een verhuizing een kleiner bed moeten nemen, en liggen elkaar nu regelmatig in de weg.

Manuela zei

Tja onze kamer heeft een inbouwkast(wel een beetje gammel) en een bed met twee nachtkastjes. Meer past er niet in en ik vind het prima zo.