Vandaag was er een rommelmarkt in onze wijk. Daar hebben we onszelf uitgestald met onze spullen, net zoals op Koninginnedag. Helaas bleken er in de buurt zoveel evenementen te zijn, dat er erg weinig mensen op de rommelmarkt afkwamen. We hebben wel wat verkocht, (voor ca 70 euro) maar toen vanmiddag de zon fel begon te branden hadden we het al snel bekeken.

We besloten alles in te laden en naar mijn moeder te brengen die graag dingen verkoopt via Marktplaats. Als ze spullen voor ons verkoopt delen we de opbrengst. Zij heeft echter een veel langere adem dan ik wat het bewaren betreft. (En ook een schuurtje waar verder geen fietsen of werkbenodigdheden zoals trapjes, jerrycans of emmers hoeven te staan). Ik wil dingen die ik opgeruimd heb ook echt uit de weg hebben, anders zitten ze me nog dwars.

Ik zet heus ook geregeld dingen op Marktplaats, en verkoop ook wel, maar soms (zeg maar meestal) heb ik het geduld niet om iets dan een week, twee weken of nog langer op te slaan totdat er een koper voor komt.

Zo hebben we dat probleem dus fijn opgelost: Onze schuur is weer netjes (nadat we in totaal al zo'n 395 euro verdiend hebben met het verkopen van oude spullen op en na 30 April), er is eventueel nog wat geld in aantocht, en mijn moeder kan weer vooruit met haar hobby. :)

Het kan natuurlijk ook andersom. Ben jij zelf iemand die het een sport vindt om op Marktplaats te verkopen? Bied dan aan om tegen een percentage van de verkoopprijs ook voor vrienden en familie te verkopen. Zo creëer je een extra zakcentje.

Voor mij weegt in dit geval de extra ruimte en het opgeruimde gevoel veel zwaarder dan het geld dat ik méér zou kunnen verdienen door de spullen zelf te verkopen.

En jullie? Gaan jullie voor de extra ruimte in je beurs of extra ruimte in je huis?

5 reacties:

Caatje zei

Ik denk dat ik een beetje ben zoals jij.
Spullen die je graag de deur uit wilt moeten ook zo snel mogelijk weg.
Alhoewel een extra centje heerlijk is vind ik rust en ruimte ook heel belangrijk.
groetjes van Caatje

Renske zei

Ik kijk altijd eerst of ik er vrienden of familie blij mee kan maken, dat heb ik liever dan geld.

Als dat niet lukt dan zet ik het op Marktplaats, of breng het naar de inbrengwinkel. Als ik het via MP verkoop, dan meestal wel voor kleine prijsjes, dan ben ik het sneller kwijt, en ik ben blij dat iemand anders er weer blij mee is.

Groetjes,Renske

Mir zei

bij mij gaat het meestal naar de eerste bieder, want net als jij wil ik er gewoon vanaf. Alleen bij dingen die echt nog waarde hebben (lees: die mensen bij mij voor weinig kopen en dan goed kunnen doorverkopen) moet het bod echt redelijk zijn.
En als ik er direct vanaf wil gaat het naar de kringloopwinkel.

Meibloempje zei

P.S. Uiteraard denk ik ook wel aan familie. Ik heb mijn zus een grote doos met (de mooiere) boeken en spelletjes gegeven.

Manuela zei

Ik geef dingen weg, breng veel naar de Kringloopwinkel en zet ook wel dingen op Marktplaats. Ik vind Marktplaats echt een goede uitvinding om dingen te kopen en te verkopen. Heb nu weer spullen om erop te zetten (vind het wel veel werk), maar dat moet wachten tot na de bevalling en zal niet mega veel opbrengen.