Zoals te lezen in de vorige post heb ik heel wat spellen opgeruimd. Daarbij zat ook het NIBUD spel Bling Game. Dit spel heb ik ooit gewonnen en we hebben het wel één keer gespeeld.

Het is een spel over omgaan met geld, dus het leek me wel een toepasselijk weggevertje! Als je belang hebt bij dit spel (vergeet niet dat het ook dit jaar weer Sinterklaas wordt!), reageer dan op deze post. Ik hoor graag van jullie wat jullie favoriete spelletjes zijn met kaarten, dobbelstenen of pen en papier. Meedoen kan tot en met woensdag 12 mei.

8 reacties:

A. zei

hoi Meibloempje,
ik doe een gooi naar het spel, dan heb ik weer een kadootje op voorraad mocht ik de gelukkige zijn.

Van de kaartspellen vind ik
klaverjassen leuk, (vooral als iemand het heel serieus neemt)
en pesten ook, met mijn kleinkinderen.
Rummikub is ook leuk.

Bordspellen vind ik snel te lang duren.


mamma

Anoniem zei

Hallo Meibloempje,

Sinds kort hebben wij hier een echte spelletjeskast ingericht met alle spelletjes die her en der door het huis verspreid lagen. Het is een groot succes, de jongste heeft zelfs meer oog voor de spelletjes dan het speelgoed.

De spelletjes die ik geweldig vind, zijn Monopoly en Scrabble. Aan dat laatste heb ik goede herinneringen: met een buurvrouw tot diep in de nacht de mooiste woorden verzinnen met een drankje erbij. De strijd tussen mijn vader en mijn man die beiden niet tegen hun verlies konden.

Het spel Bling Game lijkt me wel wat voor de puber hier in huis, die heeft onze spelletjes wel gezien.

Groetjes,
N.

Bumblebee zei

Leuke actie weer!

Lex en ik houden qua spelletjes van pesten. Uiteraard haha.

Yoy begint nu memory een beetje te snappen, ik ook ....;-)

Lex en ik hebben ons dood gemonopolied toen ik op t laatst liep van Yoy. Daarna is het spel op zolder terecht gekomen.
We willen heel graag van die kinderspellen. Wie is het? Zeeslagje..etc
En dan niet voor de kinderen maar
stiekem voor onszelf. :-)

Henny zei

Hoi Meibloempje,

Ik maak ook graag kans op het spel.
Ik ben juf in het basisonderwijs en denk zeker dat de kinderen in mijn klas nog wel wat over geld (uitgeven) kunnen leren.

En mijn favoriete spelletje is...Hallie Gallie. Echt leuk, een aanrader.

Groetjes Henny

Oog op de Toekomst zei

Een spel over omgaan met geld, dat lijkt me geweldig. Mijn vriend heeft nooit met geld kunnen omgaan en dat heeft verstrekkende gevolgen gehad, en hoewel het tegenwoordig een heel stuk beter gaat, zijn er nogal wat valkuilen waar hij blijmoedig met beide ogen open intrapt. Aangezien we graag samen spelletjes spelen, zoals rummikub en monopoly (maar dan wel op de wii, hartstikke geinig is dat), zou het te gek zijn om hem met dit spel nog wat "bij te spijkeren".
Binnenkort mijn 200ste blogje op mijn eigen weblog, moet ik ook maar weer eens een give-away organiseren.

het lieveheersbeestje zei

Wat leuk dat je een spel weg gaat geven! Ik lees je blog al een poosje maar heb nog nooit gereargeerd, staat wel een beetje hebberig he? Maar een spel over geld zou hier echt passen, ze zijn hier werkelijk spelletjes verslaafd..monopoly, schaken, kaarten, van alles.
Ds hierbij waag ik ook een gokje...
Groetjes mama lieveheersbeestje.

Meibloempje zei

Hallo allemaal,

leuk dat jullie meedoen. En nee, het staat niet hebberig (lieveheersbeestje). Ik wil het spel weggeven, dan mag je gerust melden dat je er belang bij hebt. Juist leuk dat degenen die normaal niet reageren nu wel even een berichtje achterlaten. :)

Miriam Jansen zei

Hallo Meibloempje,

op de valreep dan nog even een reactie.
Ik heb 2 dochters die ik uiteraard de ins en outs van het omgaan met geld wil leren, dus dit spel zou ook in huize Jansen zeker van pas komen.
Ik doe dus graag mee met de verloting.

groetjes, Miriam