Op de valreep nog een blog. Aan de bespaarkalender hing vandaag het blaadje met de vragen over het geldgebeuren van de maand Mei, dus daar kom ik weer makkelijk mee weg.

Financiële meevaller van Mei was: Op de markt zaterdag hebben we wat spullen verkocht, en ook via Marktplaats nog een paar dingetjes. Alle beetjes helpen. Ik heb het budget nog niet bijgewerkt, maar volgens mij ben ik ook weer erg zuinig geweest met het huishoudgeld.

Dit heb ik de afgelopen maand goed aangepakt: De ontdekking van het minimalisme heeft me een enorme boost gegeven...het is niet slechts een kwestie van extra gemotiveerd zijn, ik heb het gevoel dat ik plotseling met zevenmijlslaarzen vooruitgehold ben... en een paar moeilijke stappen overgeslagen heb. Alsof ik een sluiproute heb ontdekt waardoor ik veel sneller ga komen waar ik wil zijn. Namelijk bij een opgeruimd, ruim huis en een gevulde beurs :).

Daardoor kostte het me geen enkele moeite om mijn geld in de zak te houden op Koninginnedag en op de rommelmarkt van afgelopen zaterdag.

Tegenvaller in Mei: Moeilijk om te bedenken. Ik had eigenlijk verwacht dat mijn overstap naar een andere energieleverancier nu wel rond zou zijn, en ik dus 316 euro gevangen zou hebben...maar helaas is dat niet het geval. Verder waren er wat kosten voor de inentingen van de hond.

Mijn geldtip van de maand verander ik deze keer in een vraag: Wie weet een goed middel tegen vlooien e.d. op natuurlijke basis, waar GEEN knoflook aan te pas komt?
Ik heb vandaag voor katten en hond vlooienbestrijdingsmiddelen gekocht, met 25% korting (deze week nog bij Pet's Place) maar ik vind dat spul belachelijk duur, en het lijkt me bovendien erg ongezond. Ik wil wel graag een goedkopere oplossing vinden. Dus ik reken voor deze geldtip van de maand op jullie. :)

Mijn goede voornemen voor volgende maand is: Vooral doorgaan. Ik ben tevreden. (Hé hoor ik dat goed? Zei ik nu net dat ik tevreden ben over mezelf?)

5 reacties:

Anoniem zei

Tegen vlooie : Tea Tree olie,

Sunshine zei

Gefelcitieerd. Ja mag tevreden zijn.
En door jou ben ik ook aan het minimaliseren....voelt echt goed.

Ik heb je blog toegevoegd aan mijn lijst.
Groetjes Sunshine

Vlijtig Liesje zei

Heerlijk om tevreden te zijn! En het minimalisme als 'short cut' klinkt geweldig.

Meibloempje zei

Bedankt voor de tip van Tea Tree olie. :)

Karla zei

Ja, bedankt voor de tip van Tea tree olie, ik ga het meteen kopen.