Ik ben er weer. Lichamelijk was ik alweer twee dagen thuis, maar er moest zó veel opgeruimd worden (en schoongemaakt, moeders zijn onmisbaar, bleek wederom) dat ik niet meer aan bloggen toekwam.

En dat terwijl ik nog wel zulke leuke dingen heb beleefd. Ten eerste heb ik natuurlijk heerlijk gelogeerd in de all-inclusive kamer bij hotel Chez ma Mère (oftewel, ik was gezellig bij mijn moeder). Ik heb een ukelele gekocht. Ja, echt waar. En ik kan er al een aantal akkoorden op spelen, en we hebben er ook al bij gezongen. Mijn streven is om elke week één liedje in te studeren zodat ik binnenkort een gezellig meezing-repertoire heb. De ukelele heeft een hoog truttigheids-gehalte, maar dat is onterecht. Het instrument is licht, eenvoudig te bespelen, en makkelijk mee te nemen; Ideaal dus als je van een beetje gezellig zingen houdt.

Donderdagmiddag, toen ik net thuis was, ging de bel. Ik verwachtte niemand, en zeker niet de postbode met een pakketje. Ik had niets besteld, dacht ik. Maar ik bleek van HP/DeTijd de dvd-box van de serie Annie M.G. te hebben gewonnen, plús het luisterboek Anna. Zowel de serie als het boek stonden op mijn mentale verlanglijstje, want ik ben altijd een fan van Annie M.G. Schmidt geweest. Dubbel blij dus, dat ik ze gewonnen heb!

En vandaag kwam er alweer een pakketje. A. had mij opgegeven voor een actie waarbij je gratis de eco-wasbol kunt testen. Ze had erbij vermeld dat ik een blog over 'eco enzo' schrijf, en dat gaf kennelijk de doorslag, want ik werd er meteen uitgepikt. Toch leuk, een gratis wasbol van 25 euro! Ik ben ook erg benieuwd hoe mijn ervaringen zijn, en ik zal jullie zeker op de hoogte houden van de resultaten. De verpakking beweert dat je met 80-100% minder wasmiddel toekunt als je de wasbol gebruikt, en dat is natuurlijk interessant voor ons milieuliefhebbers, minimalisten, consuminderaars en zuinige lieden.

Meer goed nieuws: Essent heeft eindelijk in de gaten dat ik mij in februari al had aangemeld en nu kreeg ik een brief: Dat ik alsnog per 17 april klant bij Essent ben. Dat is fijn, want ik zit nog steeds op de overstappremie van 316 euro te wachten. (Ik stap geregeld over van energie-aanbieder, vooral als er een aantrekkelijke premie aan vastzit.)

Het was al met al een goede en leuke week. Gisteren was tevens mijn laatste werkdag voor de vakantie (mediatheek op een middelbare school). Nog even en de kinderen zijn weer hele dagen bij huis, en dan kunnen we weer uitslapen tot 7 uur ofzo.
Maar nu eerst nog een weekje of twee in het gareel: huishouden, bloggen, tuinieren en wat dies meer zij!

1 reacties:

Valhalla zei

Oh lekker zo'n tijdje bij je moeder relaxen! Moeders heersen :)

Ben erg benieuwd naar die wasbol maar dat deel je vast wel met ons toch?

Super cool trouwens, een Ukelile. Nu nog een veranda, een schommelbank en een buks om al dat trash je erg af te schieten. En oh ja, bourbon. En en pick up truck! Of is dat weer te?