Zojuist hoorde ik van mijn dochter, die deze week stage loopt bij de krant, dat het niet goed is om je stukjes te beginnen met een tijdsbepaling.
Daarnet heb ik daarom even snel mijn recente blogs 'gescand'. Oei, oei, wat doe ik het vaak fout. Ik dacht dat ik alleen maar hoefde opletten dat ik niet ál mijn zinnen met ik begin, hoewel dat in een blog over mijn leven redelijk moeilijk is.

Vanaf vandaag zal ik er daarom op letten geen tijdsbepalingen meer aan het begin van mijn blogs te schrijven. Toch handig, een dochter die bij de krant werkt.

4 reacties:

A. zei

Nu is de tijd aangebroken dat je kind meer weet dan jij....

hahahahhaa

mamma

Manon zei

Nou bedankt voor de tip, kan ik zeker gebruiken als beginnend blog-schrijver!
Groetjes, Manon

Vlijtig Liesje zei

Inderdaad een handige tip! Hoe ziet zo'n tijdsbepaling er precies uit? Iets in de trant van 'deze ochtend'?

Wat voor opleiding heeft je dochter gedaan? Mijn dochter heeft het ook regelmatig over 'schrijver' worden en moet volgend jaar examen doen.

Meibloempje zei

@ Vlijtig Liesje

Mijn dochter zit momenteel in 4 Atheneum, en dit is de profiel-gerichte stage.

Ze wil iets worden in de richting van journalist/vormgever, het liefst wil ze dan bij een tijdschrift werken. Maar die hebben we hier niet, vandaar dat ze nu haar stageweek bij de plaatselijke krant doet.

En die tijdsbepaling is inderdaad iets als: vandaag, gisteren, deze week, op 5 juni, zojuist....