Dochter A. zag in een winkel prachtig Pip-behang. Nu is haar kamer nog niet extreem lang geleden leuk opgeknapt, dus nieuw behang had ze helemaal niet nodig, vond ik. Zij vond van wel. Al was het maar één rol. Nou, daar zou het ook vast wel bij blijven, want Pip-behang kost 34 euro per rol. Omdat ze het enorm graag wilde en ik in een gulle bui was (waarom nou toch?) bood ik aan de helft van die rol behang te betalen. Dochter blij, en ik voelde me heel royaal.

Maar ja, met een rol behang ben je natuurlijk nergens. Er moest behangen worden, en wel het liefst meteen. Omdat de rol te weinig was voor een muur moest er ook iets bedacht worden waarbij we genoeg zouden hebben aan dat ene rolletje behang. De stukjes muur boven de ingebouwde kasten? Afgekeurd. De strook muur boven het raam? Niet naar de zin. Plannen waren er voor een vierkant behang op de muur met een lijst eromheen. Maar omdat het haar allemaal te lang duurde had dochter vrienden al zover dat ze voor haar zouden gaan behangen, en die hadden toevallig ook nog leuke lambrizering over, zodat een rol behang genoeg zou zijn. Dat leek een goed idee.

Maar 's avonds bedacht ik dat ik helemaal niks op die muren wilde, we hadden ze de laatste keer expres gewoon wit geverfd en het daarbij gelaten. Het past ook lekker in mijn huidige minimalistische plannen, dus waarom plotseling weer gaan behangen? Over een paar jaartjes is dochter de deur uit, en zitten wij met een behangetje op de muur dat te duur is om er weer af te halen.

Zo bleef het probleem. Wat doen we met het behang, en het liefst zo snel mogelijk.

Toen ze vorige week nieuwe Novilon op de vloer kreeg (neem dit van mij aan: kinderen kosten geld. Veel geld) en haar kamer helemaal leeg had gehad, wilde ze ook nog de grote kast verruilen voor iets kleiners, want zo'n lege (minimalistische) kamer vond ze toch wel erg leuk. En toen kwam ik op een idee: Ik zou twee oude, versleten nachtkastjes kunnen behangen! Die kan ze meenemen als ze ooit verhuist, en de muur kan gewoon wit blijven. Het resterende behang lijsten we in, en dat kan ze op het plankje boven haar bed zetten voor nog meer Pip-uitstraling. Tadaaa...idee goedgekeurd. Het kostte mij nog een hele middag werk in 30 graden hitte, en de kastjes moeten nog gelakt worden, maar het was de moeite waard.

Voor en na:




Wist je dat je vrijwel alles kunt behangen? Zelfs lampenkappen. Heb je dus oud meubilair, knap het op met een fris behangetje. In de kringloopwinkel zag ik een enorm leuk kastje staan dat behangen was met Donald Duck-pagina's. Vriendin M. behangt ook veel meubels, en maakt van een ouwelijk tv-kastje uit de kringloopwinkel zomaar een hip, vrolijk meubeltje door het te behangen met cadeaupapier! Niet alle (cadeau)papier is geschikt, sommige soorten gaan bobbelen. Het door ons gebruikte Pip-behang was dan wel duur, maar ook extreem fijn om mee te werken: Geen bobbels, geen scheuren, perfect!
Hebben jullie wel eens meubels behangen?

22 reacties:

Anoniem zei

Nou, ik heb nog nooit meubels behangen. Maar als ik dit zie krijg ik er wel zin in. Helemaal super.
Annemarie

Buffertje zei

Oooohhh wat leuk zeg. Ik heb ook plannen om meubeltjes te gaan beplakken. Welke lijm heb je gebruikt hiervoor?

Karla zei

Ik heb weleens mijn lampen behangen met behang. Groot succes. Iedereen vroeg waar ik ze vandaan had omdat het zo mooi bij het interieur kleurde.
Leuk zijn ze geworden die kastjes.

Manuela zei

O wat is het kastje ontzettend leuk geworden!

Patrick en Alinda zei

Dat ziet er leuk uit zeg! Goed idee. Ik dacht zelf dat je ook gewoon een lijst kan behangen (zoals een schilderij) en dan ophangen.
Maar jouw idee is leuker!

Oog op de Toekomst zei

Wow, wat ontzettend mooi geworden! Wat een ontzettend leuk idee. Je bent wederom een inspiratie :-)

Ineke zei

Superleuk idee en het ziet er geweldig uit. :-)

Meibloempje zei

Wow, bedankt voor alle reacties. Inderdaad gaan we het overige behang nog leuk in een lijst doen. (Ik heb twee kastjes beplakt, en dan dus een behangschilderij boven het bed, dan is het wel helemaal in Pip-sfeer.)

En ik heb dit gewoon met perfax behangplaksel gedaan. Werkt prima!

Sunshine zei

Een ontzettend gaaf idee. Wist niet dat het kon.

Ga meteen bedenken wat ik kan gaan behangen....

Thanxs..
Sunshine

Sunshine zei

Een ontzettend gaaf idee. Wist niet dat het kon.

Ga meteen bedenken wat ik kan gaan behangen....

Thanxs..
Sunshine

Louise zei

Erg mooi geworden! Mooi behang ook.

Ik heb nog nooit meubels behangen. Vroeger wel eens een oude wasmiddelton, waar ik dan spulletjes in bewaarde.

Mrs. Newkindoflife zei

Wat een onwijs leuk kastje is het geworden zeg!!
En je hebt een leuke blog ik ga je zeker volgen!!

Ellen1979 zei

Prachtig! Ik ben echt jaloers op dat kastje. Je kan er zo je bijverdienste van maken. Er zijn denk ik genoeg mensen die daar bakken met geld voor neer tellen. Goed uren en kosten bijhouden en dan uitrekenen hoeveel je kan vragen. Misschien nog iets meer want het zijn unieke stukken. Dan op marktplaats zetten.

astridreinders zei

Wat een inspirerend idee! Bedankt voor het delen.

Vlijtig Liesje zei

Wauw, wat is dát mooi geworden zeg! Complimenten! Ik vind het echt schitterend.

Christiane zei

Erg mooi geworden Ulriek!
Wauw!
Ariska heeft maar weer mazzel met zo'n creabeamoedah!

Anoniem zei

Wat ontzetend leuk!!!
Nooit aangedacht.
Ik ga het ook doen en bruis opeens van de ideeen. Super bedankt voor dit idee!!!!!!1

Marja

Tessa zei

Wat een creatief idee. Wij hebben zelf Bert Plantagie meubels en dat is ook erg uniek!

lohogary zei

What a great resource!

online pharmacy

mudupock zei

Thanks for the information. I think that you should wash your face at least 3 to 4 times a day. You’ll be surprised how much better your face will look.

nolvadex

Laura tipt zei

Ja ik heb een garderobekast behangen met sloophoutbehang! http://lauratipt.blogspot.com/2013/01/zelfmaakidee-sloophouten-garderobekast.html

Lieyak zei

wat ziet het er leuk uit! Plak je dit gewoon met behangplaksel? En lak je het daarna nog af met blanke lak, of is dat niet nodig? Heb jij misschien ook een idee hoe je een lampenkap 'behangt'? Ik heb bijvoorbeeld een stoffen kap, lijkt mij dat ik daar toch geen behang op kan plakken.. Sorry voor al mijn vragen, maar door het zien ben ik erg enthousiast geworden... :)
Groeten
Lia