Annie Leonard heeft weer een informatief filmpje gemaakt. Deze keer gaat het over cosmetica.



Ik denk geregeld na over de gevaren van toxische stoffen in cosmetica. Ik ben gelukkig al geen grootverbruiker, en groot voorstander van Weleda en consorten, maar toch ... je weet niet wat je dagelijks allemaal binnenkrijgt. Er zouden duidelijker ingrediƫntenlijsten moeten komen wat mij betreft. Met angstaanjagende doodskopjes bij elke stof die gevaarlijk is.
Zelf cosmetica maken kan natuurlijk ook nog. Dan weet je in elk geval zeker wat je binnenkrijgt. Iemand een idee?

4 reacties:

Christiane zei

Maakten we vroegah geen parfum van rozeblaadjes?

Louise zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Louise zei

Ik heb 'de nieuwe Kruidenbijbel' van Caroline Foley, Jill Nice en Marcus A. Webb. Volgens mij een keer gekocht in de witte boekhandel. Het gaat over het zelf kweken en toepassen van kruiden, ook in cosmetica. Er staan allerlei recepten in voor maskertjes, tonics, scrubs en geurwaters. (Verder staan er ook wat kookrecepten in het boek). Ik heb het trouwens nog nooit geprobeerd.

Vlijtig Liesje zei

Ik gebruik nooit cosmetica, dat vind ik te veel gedoe. Dus dat komt goed uit.