Het gaat goed met de moestuin. Niet alleen met die van mij (de tuinbonen zijn vrijwel klaar om geplukt te worden, de aardbeien doen het ook goed en de wortels en uien groeien rustig door) maar in het algemeen.

Mensen willen weer terug naar de natuur, misschien door de crisis, of misschien is het gewoon een natuurlijke cyclus zoals alles in het leven komt en gaat en weer terugkeert.
Maar wat moet je met die groene vingers als je in de stad woont?
Inventief zijn.

We kenden al de vierkantemetertuin (ook handig op het balkon), de geveltuin rukt langzamerhand op, en hier en daar zien we al een verticale tuin verschijnen: Tuinieren op de muur.

Maar hadden jullie al gehoord van windowfarming? Bekijk dit filmpje maar eens.




http://www.windowfarms.org

Waar een wil is, is altijd een mogelijkheid om zelf kruiden en groenten te verbouwen; zelfs als je in de stad woont op vierhoog achter. Ik vind het erg inspirerend dat mensen onder elke omstandigheid weer uitwegen bedenken of mogelijkheden zien. Het is hoopgevend.

4 reacties:

Karla zei

wauwwwwwwwwww geweldig

Meyser zei

Knap! Het is inderdaad hoopgevend, vooral ook om te zien met hoeveel gerecycleerd materiaal er gewerkt wordt!

astridreinders zei

Jaaaa! Staat al een tijdje in mijn favorieten. Maar voorlopig ben ik te druk met de tuin!

Julie zei

Ik heb ook een kas, en een groententuintje, samen met mijn moeder.
Ook heb ik een blog!!
Violanthe!
www.Violanthe.blogspot.com