Ik ben er geweest!
Bij de musical Crazy Shopping, waar ik enkele maanden terug al over schreef. Wel op een lekker consuminderige manier natuurlijk: dochter A. had kaartjes gewonnen, en aldus kon ik gratis (en voor het eerst) naar Carré.

We hebben een heel leuke avond gehad. De musical was grappig en absoluut toepasselijk voor mensen die geïnteresseerd zijn in het consuminderen. Oké, het was geen spektakel zoals bijvoorbeeld Tarzan, en soms werd het een beetje te plat naar mijn smaak, maar over het algemeen vonden we het echt wel de moeite waard. Vooral Dominee Bob, die de mensen wilde laten stoppen met shoppen, had een aantal interessante uitspraken. Hij nam zelfs letterlijk het woord consuminderen in de mond. Wij (consuminderaars) hebben dus invloed met zijn allen, dat blijkt wel uit het feit dat die term zelfs doorgedrongen is in de entertainment-industrie! Aan het einde van de avond moest de hele zaal een oefening doen in het hardop zeggen van: Ik heb niets nodig! Ik heb genoeg! met bijbehorend ritmisch geklap. Yeah, sistah!

Ook werd er door Dominee Bob fijntjes opgemerkt dat wij natuurlijk allemaal menen niet shopverslaafd te zijn, maar dat we na afloop wél met zijn allen op de uitgang afstormen om de goodiebags uit de handen van de medewerkers te rukken. Uhm....jaaaa. Dat wel, natuurlijk. Niets vrouwelijks is ons vreemd. (Er zaten trouwens opmerkelijk veel mannen in de zaal!)

Er werd absoluut geweldig gezongen, vooral door Miranda van Kralingen. Jammergenoeg deed Antje Monteiro niet mee dinsdagavond, dus hadden we een invalster en die zong nogal schel. Tony Neef zong ook heel verdienstelijk. en het zingen is wat mij betreft waar een musical om draait.

En de goodiebag? Tja, er zaten wel wat dingetjes in die je direct kon gebruiken, maar verder waren het voornamelijk waardebonnen. En dat impliceert dat je eerst iets moet uitgeven om van de korting te kunnen profiteren. Verder zat er bijvoorbeeld een lotnummer in om de eerste keer gratis mee te doen met een loterij. Daarna wordt er maandelijks een bedrag afgeschreven. Op zo'n manier maakt die goodiebag de boodschap van de musical in zijn geheel weer ongedaan: Je wordt er hebberig van en het zet aan tot geld uitgeven. Maar we werden er wel blij van.

0 reacties: