De slowcooker komt er! Hij is besteld (bij www.onlinecookshop.nl hebben ze ruime keuze in slowcookers, zo ruim dat ik er weer dagenlang over doe om een beslissing te nemen!) en zogauw ik hem heb horen jullie er alles over.
Tot die tijd moeten jullie het doen met een paar slowcooker-links.

Hier vind je het weblog van een vrouw die een jaar lang elke dag kookte met de slowcooker: 365days.
Aan de linkerkant staat een overzichtelijke verdeling van de recepten. Wel in het Engels. Maar alle recepten zijn ook nog eens glutenvrij, dus fijn voor mensen die een probleem hebben met gluten.

Mijn favoriete 'cheapskate' blogde ook al eens over de slowcooker (in Amerika vaak crockpot genoemd, naar de eerste slowcooker, de 'Crockpot' van het merk Rival): Save money crockpot cooking

Hier vind je veganistische slowcookerrecepten - voor het geval je dacht dat de slowcooker alleen geschikt was om draadjesvlees mee te maken...

Mijn favoriete koks (Sylvia Witteman en Mark Bittman) zijn ook dol op de slowcooker. Ik kan niet wachten om wat recepten uit te proberen zoals slowcooker-lasagna, chili (met of zonder vlees), of Jamie Olivers pompoenstoofschotel.

3 reacties:

Scrap Twinkels zei

Gefeliciteerd met je aankoop, dat je er maar veel plezier van mag hebben! Ik ga je ervaringen volgen, ik wil er toch echt ook 1! Ik ben over anderhalve maand jarig en dit leek me wel een mooi kado dan. Mag ik vragen welk type je hebt gekozen? En waarom? Ik kom er nog niet goed uit welk type ik moet nemen. Heb idd je link bekeken maar vind er weinig info bij staan verder. Waarom zijn sommige duurder, is dat automatisch ook beter? Ik heb ook van mensen gehoord dat het beter is om er 1 met 2 bakjes te nemen, dat is handiger enz. Ik ben er dus nog niet helemaal uit welke, maar er komt er wel 1, dat is wel zeker!
Groetjes Sandra

Meibloempje zei

Het duurde even voordat ik dit beantwoord...ik had in eerste instantie (en na heel lang nadenken) voor de Cuisinart psc650E gekozen, omdat die de meeste voordelen leek te hebben. Alleen had hij twee nadelen wat mij betreft: een timer (!) en een schaal die niet ovenbestendig is.

Later zag ik pas dat de Bestron slowcooker feitelijk aan al mijn vereisten voldeed: De schaal kan in de oven (en is wit), hij heeft een glazen deksel (erg handig omdat je het deksel niet te vaak moet openen) en er zit geen timer op. En dat voor minder dan de helft van het geld dat de Cuisinart kostte.

Ik ben heel erg blij dat onlinecookshop.nl zo vriendelijk is geweest om mijn bestelling te veranderen en het resterende geld terug te sturen, dat vind ik echt klasse. Sowieso kan ik je die internetwinkel dus wel aanraden om een slowcooker te kopen.

Wat de timer betreft: Het schijnt (volgens de ervaren slowcookers) dat dat de boel maar nodeloos ingewikkeld maakt. Gewoon een hoog/laag stand voldoet prima.

Mir zei

Heb je 'm intussen al binnen? Ben benieuwd hoe 'ie bevalt :)
Ik heb al jaren een Soba slowcooker, en die bevalt heel goed. Alleen het display heeft het al jaren terug opgegeven, dus ik doe het altijd maar "op gevoel", de default-stand is 6 uur, dus dan druk ik het aantal uren erbij wat nodig is, twee keer op enter, en koken maar... Volgende keer neem ik er een zonder toeters en bellen.