Ik móet dit recept gewoon met jullie delen. Het komt van de site www.thestonesoup.com, een minimalistische site met eenvoudige maar heerlijke recepten.

Voor deze brownies heb je slechts enkele ingrediënten nodig en ze zijn overheerlijk. Ik heb het recept nu anderhalve week en heb ze al drie keer gemaakt. (Oeps... tot zover mijn dieet)


Supereenvoudige brownies

150 gram pindakaas (of andere notenboter. Zelf maal ik gewoon 150 gram amandelen, met een beetje rijstolie erbij zodat het de smeuïgheid van pindakaas krijgt.)

225 gram bruine suiker. (Ik vind dat veel, ik ben nu aan het experimenteren met minder suiker.)

2 eieren

50 gram cacao

75 gram rijstebloem (of welke andere bloem maar ook)

Verwarm de oven voor op 160 graden celsius.
Mix de suiker, eieren en pindakaas (of amandelboter)
Roer de bloem en cacao er voorzichtig door.

Bak ca. 45 minuten
Dat is alles...maar lekker dat het is! Ik strooi er meestal voor het bakken nog wat kokos over, daar hou ik van. Je zou er ook geschaafde amandelen op kunnen doen (als je amandelpasta gebruikt in plaats van pindakaas).

4 reacties:

Vlijtig Liesje zei

Dat klinkt inderdaad supersimpel. Leuk om met de kinderen te gaan doen.

Wat een leuke naam voor die website trouwens. Ik geniet altijd erg van het verhaal van de steensoep.

Hiskia zei

hou op schei uit....dat klinkt lekker!

Anoniem zei

uhh, waar doe je het in? of kieper je het op de bakplaat?
Groet,
Joke

Meibloempje zei

Ah..goed opgemerkt...ik doe het in een siliconenvorm of vierkante glazen schaal. De laag deeg moet zo'n 4 cm dik zijn, denk ik. Dus een schaal van 20x20 cm voldoet goed.