Ik kan weer koken! De hele zomer heb ik me gered met halfslachtige pogingen tot het bereiden van min of meer warme maaltijden. Maar de eerste schooldag is voor mij meteen het startsein van het nieuwe seizoen...nazomer. Zoveel beter dan de zomer. En dat betekent dat ik plotseling weer inspiratie heb, en weer kook en bak en braad. Wonderlijk is dat toch. En ieder jaar hetzelfde.

Dat betekent ook dat ik nu moet oppassen. Want net als de eekhoorns en muizen en beren heb ik ook de neiging om in de herfst allerlei voorraad naar mijn hol te slepen. En nu ik afgelopen voorjaar en zomer zo lekker heb opgeruimd en weggegeven is het natuurlijk niet de bedoeling dat ik nu weer troep naar binnen ga brengen.

Maar ik moet me inhouden. Ik voel gewoon een aandrang om allerlei kleding te gaan kopen - voor het geval dat... (het min dertig wordt?). Of warme vloerkleden. Stevige matten voor bij de deur. Warme gordijnen. Oranje kussens, want dat is zo'n gezellige kleur. De Ikeacatalogus wordt trouwens vanaf volgende week bezorgd. Ook al zo'n moment om naar uit te kijken. Ik heb de meubels alvast verplaatst als een soort feestelijke inleiding. Ik heb zelfs de tuin veranderd. (En kwam daar tot mijn verrassing enkele komkommers tegen!)

Hebben jullie ook zo'n last van seizoensgebonden gedrag? In het voorjaar opruimen en weggooien, in de herfst weer aanslepen? De hele zomer leven op een broodje met een eitje, en dan ineens weer grote pannen eten koken, en zelf brood bakken?
Hoe voorkomen we dat we alle winst van deze zomer weer verliezen?

2 reacties:

Buffertje zei

Herkenbaar!
Ik kreeg het al benauwd: er is een supermarktoorlog begonnen (alweer) en mijn vriezer zit nog vol van het vorige slagveld....
Dit jaar doe ik het zo: ik begin na de verbouwing met een schoonmaak die zijn weerga niet kent sinds ik huisvrouw werd en dan hoop ik zodanig te zijn uitgeput dat ik niet eens de puf heb om on-line te kijken, laat staan bestellen.
En ook te moe om op mijn fietsje drie keer per naar de supermarkt te gaan om groots in te slaan.
Kost de vriezer eigenlijk niet meer energie dan dat het voordeel oplevert... mmmm... eens uitzoeken!

Buffertje zei

Jeey, dankjewel, dan zal ik me maar eens heel vereerd gaan voelen Bloempie ;)
Ik waardeer jouw blog ook enorm, maar volg er misschien te veel (sommigen hebben afgehaakt, ofzo) Mijn bloglijst ook maar meenemen in de schoonmaak. En er komen steeds meer nieuwe! Het netwerk groeit en bloeit! Gezellig, kan alleen niet alles lezen, snap ik wel van je. Het moet wel ergens over gaan dat je wilt lezen ;) Begrijp de eer in deze.
nogmaals; Dankje!
Tot gauw weer ;)