En nu ga ik toch even een heel positief stukje schrijven over een produkt dat ik mocht testen: De Allay Patch.
GezondNu vroeg laatst een aantal personen die de Allay Patch wilden testen, een technisch dingetje dat zou werken tegen menstruatiepijn.

Nou is dat iets waar ik al jaren vreselijk last van heb (die pijn, niet die technische dingetjes), en ik kom die week ook alleen maar door op een hoop Ibuprofen (want paracetamol werkt gewoon NIET), met dagjes thuis en kruiken. Ziek dus. De laatste maanden ging het overigens iets beter omdat ik (opnieuw) de zuivelprodukten ben gaan vermijden. Verder drink ik in die week vrouwenmantelthee, dat helpt ook wel enigszins.

Dat verhaal deed GezondNu kennelijk besluiten dat ik een geschikte proefpersoon was, want ik kreeg de Allay Patch toegestuurd. Jippie.

De Allay Patch is een batterijtje met een draad die in een lus weer naar het batterijtje loopt. Dat is in zijn geheel in een soort witte stofdoek genaaid. (Opmerking voor de fabrikant van Allay: alsjeblieft, zorg dat het ding er iets smakelijker uitziet! Dit ziet eruit als iets wat je niet in het openbaar wilt verliezen).
Het gebied binnen de lus wordt 'bewerkt'. Je draagt de patch op de huid, onder je kleding. Je voelt niks, je hoort niks en je ziet niks. Hoe het werkt is mij een raadsel - nou ja, niet echt een raadsel: het schijnt de doorbloeding te verbeteren - maar het werkt.

Herinneren jullie, trouwe lezers, je nog dat ik enkele weken terug zo'n verschrikkelijke rugpijn had? Ik kon amper nog bewegen. En ik zou gezellig een weekendje naar Terschelling. Ik vroeg me af hoe ik in vredesnaam van de boot naar het appartement zou komen. En toen viel de Allay Patch op de mat. En toen ik de gebruiksaanwijzing gelezen had dacht ik: Als dit werkt tegen menstruatiepijn, dan moet dit ook werken tegen rugpijn. Baat het niet dan schaadt het niet.

En weet je wat? Het werkte! Echt enorm! Ik kon weer bewegen en de pijn verdween! Toen was ik al om.
Dus ik had goede hoop dat het ook zou werken tegen de maandelijkse ellende...en ja, het werkt. Zonder dat het warm wordt, voelt het toch alsof je een kruik bij je hebt. De spieren ontspannen gewoon.
Het enige passende woord dat ik ervoor kan bedenken - op het gevaar af dat ik klink als zo'n flodderig 'gezondheids'blaadje vol afslankpillen en bronnen van eeuwige jeugd - is 'weldadig'.

Ik heb nu welgeteld op één dag nog een pijnstiller genomen, en dat was misschien zelfs niet eens nodig geweest - maar de angst zit diep als je geleerd hebt dat een te laat ingenomen pijnstiller een paar uur zware ellende betekent. En ik had de dag ervoor ook bruine bonen gegeten wat niet echt een goed idee is als je aanleg hebt voor buikpijn. Maar wat is nog één pijnstiller? En ik kon gewoon de hond uitlaten. En naar de winkel. En slapen zonder pijn.

De Allay Patch gaat volgens de gebruiksaanwijzing 720 uur mee, dus je kunt hem vaker dan een keer gebruiken. Als je hem elke maand 5 dagen draagt, kan hij een half jaar mee volgens de site en de bijsluiter. En dat mag ook wel, want hij moet 39,95 euro kosten. Zou het niet handiger (en milieu- en portemonneevriendelijker) zijn als je daarna gewoon het batterijtje kon vervangen? (Of als dat al zo is, om dat in de gebruiksaanwijzing te vermelden?)

Dat is dus voorzover ik het nu overzie het enige minpuntje van de Allay Patch: De kosten. Maar allez, het komende halfjaar hoef ik daar dankzij GezondNu in ieder geval geen buikpijn van te hebben.

4 reacties:

Wilma zei

Klinkt als een geweldig ding. Is het al in de winkel te koop? Ik zit ook elke maand flink aan de pijnstillers. Ik gebruik naproxen ervoor.
En het werkt bij jou tegen rugpijn.... ooh, stel je voor dat het bij mij daar ook tegen zou werken. Ik ga eens googlen.

Meibloempje zei

Ja, het schijnt dat ze voor rugpijn e.d. dan de Actipatch hebben, maar het systeem is hetzelfde. ik weet niet precies wat het verschil is.

Vlijtig Liesje zei

Goh, dat klinkt briljant zeg! En het is natuurlijk enorme winst als je geen pijnstillers hoeft te slikken.

Een vriendin van mij is al jaren aan de pil vanwege haar menstruatieklachten, ik zal haar zeker tippen!

Linda zei

Hoi hoi
Ik was ook een van de testers en ik ben ook helemaal om.
Ik herken je verhaal en bij werkt het ook heel erg snel zondr ook maar 1 pijnstiller te pakken.
Ik ben ook maandelijks ziek, tot overgeven toe dus dit is voor mij ook een uitkomst.
Blij dat het bij jou ook gewerkt heeft
Gr Linda