Hoera! Afgelopen weekend hebben we ein-de-lijk een huisje geboekt voor de herfstvakantie. Je wilt niet weten hoeveel voeten zoiets in de aarde heeft bij ons.
En deze keer was het niet alleen mijn schuld, nee, deze keer was ik zo dom geweest om dochter-die-nog-besluitelozer-en-perfectionistischer-is-dan-ikzelf te laten meebeslissen.

Dat resulteerde in het afwijzen van een overigens perfect huisje 'want die vloer lijkt op onze keukenvloer en dan voel ik niet echt dat ik vakantie heb'. Dat het huisje wel een bad en internetverbinding had en dat er een huisdier mee mocht, woog niet zwaar genoeg.

Huisje nummer twee werd weggewuifd omdat het eruitzag als een 'gewoon huis' (= geen idyllisch witgepleisterd vakwerkhuisje tegen een heuvelrug). Verder vielen af: huizen met 'stomme meubels'/ raar neergezette hoofdkussens, alle huizen die niet binnen 5 kilometer van een ALDI lagen (ja, dat kun je gewoon opzoeken op de site van de ALDI), en alle optrekjes die zich niet binnen een redelijke afstand van een grote, doch pittoreske winkelstad bevonden.

Zelf had ik ook nog een paar wensen, uiteraard: Het liefst een beetje fotogenieke natuur in de buurt (een paar hertjes ofzo...en dan bedoel ik niet Marijke Helwegen), iets in de nabijheid van de Moezel (wijnfeesten!), bij voorkeur een woning met internetverbinding (want dat maakt het leven toch een stuk makkelijker), en niet te duur alstublieft.

Enfin, gisteren vonden we dan eindelijk het min-of-meer perfecte huisje (behalve dat er geen internetverbinding is, maar aangezien ik niet serieus verslaafd ben, zei ik dapper dat ik wel zonder kon) wat toevallig ook het allereerste huisje bleek te zijn dat ik drie weken geleden met echtgenoot bewonderd had. (Grrr.... en wat zegt hij dan altijd: je kunt net zo goed het eerste doen wat je aanspreekt want uiteindelijk...enzovoorts)

Maar hoera! We feliciteerden elkaar juichend, de kogel door de kerk, huisje geboekt, vakantie gered.

Tot zojuist. Een mailtje van huisjesverhuurbedrijf met het 'vriendelijke doch dringende verzoek' om zo snel mogelijk contact op te nemen. Wat ik vreesde toen ik dat mailtje las, bleek waarheid: Het huisje was in de gewenste week helaas niet meer beschikbaar, maar dat was in het weekend niet op de site doorgevoerd. Maar de aardige mevrouw zou me nog voor vijf uur de alternatieven mailen.

O.

En nu is het zes uur en ze heeft niet gemaild. Wat misschien iets zegt over de onverenigbaarheid van wensen die ik haar opgenoemd heb.

Dus nu heb ik ook een vriendelijke doch dringend verzoek. Als iemand van jullie een leuk huisje weet (type Hans-en-Grietje), met twee of drie slaapkamers, een lichte inrichting met meubels die dochter van zestien weet te appreciƫren, internetverbinding, een bad, een Aldi om de hoek, en een winkelstad plus een stuk of wat wildparken in de buurt, een wijnboer als buurman en de Moezel voor de deur, en het huisje kost bovendien niet meer dan 400 euro voor een week...reageer dan even op deze post.

En als dat allemaal niet kan, doe dan maar gewoon een willekeurig huis in een willekeurige plaats. Met internetverbinding. Dan ben ik ook best tevreden.

10 reacties:

Spaarmoeder! zei

Hallo,

Zelf boeken we goedkoop via bungalows.nl en dan is Cochem aan te raden. Dat is een redelijk nieuw park, vlakbij Cochem alwaar ik niet zeker weet of er een Aldi is, maar wel een Pennymarkt en een Lidl. Het zijn vakwerkhuisjes met alle comfort, zoals vloerverwarming, vaatwasser, meestal twee badkamers etc. De prijzen zijn redelijk tot geweldig goedkoop. En als je bijvoorbeeld overdag de dorpjes en de natuur bewondert, dan kan je eventueel bij het park uiteten of bijv. pizza's of chinees laten bezorgen door de locale Italiaan of Chinees die je overdag in een van de dorpjes hebt gezien en je het telefoonnummer van hebt opgeschreven. Succes!

Spaarmoeder! zei

Heb even gekeken, voor 279 euro heb je een 8 persoonshuisje, voor 319 euro heb je de 8 persoonshuisje die nog wat luxer is.
En ja, mooie natuur, wijnfeesten, veel voorzieningen en een luxe huisje. Nee ik heb geen aandelen in het park ;-)

Succes!
Spaarmoeder

Meibloempje zei

Hoi, bedankt voor de reactie! Ik heb net even gekeken, en wat je zegt klopt wel, alleen helaas niet in onze herfstvakantie van 23-30 oktober...Het park ziet er trouwens wel leuk uit!

Spaarmoeder! zei

Hoi,

De site is niet altijd even snel,en bij afwijkende weken zelfs onhandig te noemen, omdat andere mogelijkheden niet getoond worden. Maar zag wel een superaanbieding met midweek van 25/10/2010 tot 29/10/2010 in een 6 persoonshuisje voor 199 euro of een 8 pers. voor 329. Maar misschien vind je een midweek iets tekort ( gezien de afstand?)? Ook leuk om ervoor of erachter een dagje met een nachtje in Trier eraan te plakken.

Meibloempje zei

HoI Spaarmoeder,

bedankt voor het meedenken! DIe midweek is ook zeker niet duur, maar wel wat kort, maar ik hou hem in overweging. Ik ga de site in ieder geval in de gaten houden voor superaanbiedingen. Heb je ook nog goede ervaringen met andere parken via die site?

marion zei

zelf hebben we huizenruils...perfect want je hebt alles...........

dus we hebben wel een huis in de aanbieding.:):)

Wilma zei

Ik houd dit draadje even in de gaten. Misschien doen wij zo ook nog tips op.

Meyser zei

nja, met duitsland heb ik geen ervaring, maar wij waren erg tevreden met de gites die we via gites de france boekten. (http://www.gites-de-france.com/gites/fr/gites_ruraux)
Je kan er zelf een aantal criteria instellen. (oa dat voor huisdieren, wij hadden ook ons hondje mee op vakantie). Verder zijn we eigenlijk ook steeds tevreden geweest met verblijven via weekendesk (weekendesk.be of .nl, beide zijn mogelijk) (geven ook de bongo-bonnen uit), dat kan immers ook langer dan een weekend. Ook daar kan je redelijk wat filters instellen.

Meibloempje zei

Nou, we gaan in ieder geval op vakantie...wel iets heel anders, maar de Moezel moet even wachten tot de voorjaarsvakantie, dan boek ik via de site die Spaarmoeder aanreikte (bedankt!) wel een bungalow in Cochem.

Nu gaan we 8 dagen in een hotel (I love hotels!!) in Duitsland, logies+ontbijt (wat een enorm gigantisch uitgebreid ontbijtbuffet is volgens de reviews overal, inclusief Prosecco), inclusief hond, internet aanwezig, (bad ook)... met zijn drietjes (twee kamers) voor de lieve som van 391 euro. Verder kun je met je hotelkaart gratis in de tram, en ligt de stad midden tussen natuurgebieden.

De natuur is natuurlijk ietsje verder weg - het is geen hutje op de hei, maar dat is dan niet anders. Het moet met een vakantie ook 'klikken' (daarom duurt een vakantie uitzoeken bij mij ook zo lang) - en die klik was er nu wel.

Nu lijkt het trouwens net alsof wij van die vakantiegangers zijn, maar het tegendeel is waar. Ik moet wel, omdat echtgenoot anders nooit stopt met werken. Een weekje thuiszitten kan hij niet, dan voelt hij zich slecht omdat hij niet werkt. Om hem dan zijn rust te gunnen moeten we echt even weg van huis.

De laatste keer dat we een weekje zijn weggeweest was begin 2009, en de keer daarvoor was in 2005 of 2004...

Spaarmoeder! zei

Klinkt goed zeg! Geniet van de luxe vakantie! Even lekker opladen voor de echt donkere herfst en de winter.