Ja, nee, nu begrijp ik het helemaal, al dat 'geluk' van gisteren. Dat was gewoon inclusief de portie die we vandaag hadden moeten hebben.

Het is dat ik een rasoptimist ben, maar anders was vandaag de eerste dag van een zware depressie geweest.

Ten eerste was het vandaag niet lekker fris-en-zonnig maar gewoon steenkoud. Brrrr. Zo koud dat mijn schouderspieren verstijfd zijn. En pijn doen. En hoe koud het ook is (brrrr!) ik moet er toch met de hond uit.

Een hond overigens, die na de inenting-op-het-laatste-moment gisteren (want: moet drie weken voordat je naar Duitsland gaat) soort van gestoord geworden is. Zeg maar lichte hondsdolheidverschijnselen vertoont. Zoals daar zijn: Blaffen (wist niet eens dat ze dat kon) knuffels (decoratie) willen vermoorden, boos kijken, zand en modder en blaadjes willen opeten buiten, en heel hard knorren. Niet het lieve, schattige, aardige, knuffelige hondje dat wij kennen. En dat moet dan uit. En wil dan ieder blaadje opeten.

Maar dat was allemaal toen de dag al op gang was. Het echte begin was toen bleek dat de auto niet wilde starten (verdorie net door de keuring geweest en een grote beurt gehad) en echtgenoot zich kwam melden, dat ik maar even de garage moest bellen.

Dus dat was uit bed haasten en met ongekamd haar het nummer van de garage zoeken in plaats van relaxed met een kopje thee even lezen en dan douchen. Gelukkig kwam de garage meteen, de auto kwam weer aan de praat en kon vandaag wel gerepareerd worden. Om half vier hadden we de auto pas terug. Dat hield in dat echtgenoot de hele dag niet kon werken, en hij liep al zo achter met zijn werk. Daar werd hij niet blij van. En ik ook niet. En ook niet van die vette rekening die we ongetwijfeld nog krijgen. Pluspuntje: Beter nu kapot dan op vakantie.

Ander pluspuntje was dat G. toen de tuin maar heeft gedaan, maar dat is ook zijn hobby niet, dus dat ging met frisse tegenzin.

Ondertussen kwam ik erachter dat we voor 1 oktober nog een nieuwe bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering moeten regelen. De vorige verzekering dekte schade onder opzicht niet. Daar kwamen we achter toen er bij een klant krassen in het raam waren gekomen tijdens het glazenwassen.

Nu had ik een offerte liggen van Centraal Beheer, maar daarin werd weer schade aan motorvoertuigen uitgesloten. Erg vreemd. Stel dat je met je ladder struikelt en een auto beschadigt....dan moet dat toch verzekerd zijn? En als jullie nu denken dat dit een heel raar idee is...een jaar of negen terug is dat inderdaad gebeurd. Die auto had een flinke deuk, maar gelukkig werd dat toen wel uitbetaald. Volgens de mevrouw van CB vielen auto's onder de wet wabm. Maar dat gaat over schade die DOOR je motorvoertuig wordt veroorzaakt. Een hoop uitzoekerij nog, dus. En die verzekering gaat wel weer 400 euro kosten.

Enfin, toen we de auto terug hadden moesten we naar de stad om Zijn rijbewijs te verlengen. Kostte eerst een tientje aan pasfoto's, en daarna nog eens 39,95 voor het verlengen. Het geld vliegt zomaar je zak uit.

En dan al dat geregel voor de vakantie...ik weet nu weer waarom ik liever thuisblijf. Daar hadden we dus al de hond met zijn inenting, en het rijbewijs dat verlengd moest, maar verder moet er nog een Umwelt-sticker komen, de paspoorten moeten gecheckt worden, de rekening van het hotel moet betaald en je moet vooral niets vergeten. Het is zoveel...werk. Niet op vakantie gaan is een stuk rustiger!

Toen we hebben om van deze dag nog iets leuks te maken een taart gehaald bij de HEMA. Een mokka-slagroomtaart, omdat G. nogal van mokka houdt en ik niet. Maar toen bleek het gewoon een mokkataart te zijn, waarvan de helft met slagroom versierd was en de helft met mokkacreme. Dus ook geen taart voor mij. Pluspuntje: beter voor de lijn.

De bak bami-voor-noodgevallen die we toevallig van de week bij de ALDI hadden gehaald kwam goed van pas, maar hebben we tamelijk ongelukkig naar binnen geschoven.

Ik denk dat ik vandaag maar eens vroeg naar bed ga. Brrrr.

2 reacties:

A. zei

dat tientje komt dan leuk van pas...

mamma

Vlijtig Liesje zei

Alle geluk was zeker op gebruikt! Ik vind het wel mooi Ying en Yang.