Vandaag is het weer zo'n dag. Een dag net iets beter dan alle andere dagen. Dat je het idee hebt: Ik heb altijd wel geluk, maar vandaag net even wat meer.

Heerlijk fris is het, terwijl de zon schijnt. Perfect weer dus om buiten te zijn, met de hond te wandelen en daarna op de fiets naar de stad te gaan. De blaadjes verkleuren al, hier en daar waaien ze gezellig op. Precies goed. Ik ben dol op de herfst, ik heb altijd zo'n gevoel van 'nieuw begin', 'frisse start' en het is eindelijk niet meer zo warm, dus ik kan weer nadenken en lekkere dingen bakken.

Bij de kassa van de drogist roept een klein kind tegen haar verstandige moeder (die niet koopt wat het kind wil): Jij verpest mij! Jij verpest mij gewoon! Jij verpest mij elke dag!!!! De vrouwen in de winkel lachen er om.

Het is grappig en zielig tegelijk, dat kleine verontwaardigde kind dat met de verkeerde woorden toch precies weet over te brengen wat ze bedoelt. Wij in de winkel hebben ons allemaal zo weleens gevoeld, de meeste vrouwen die er staan hebben ook al zulke kleine kinderen gehad, en zo verbinden die kinderlijke boze overtuiging en het gelach ons.

Bij de Blokker staar ik gebiologeerd naar de televisie met reclame voor hele handige bakjes. Je kunt ze over een la hangen, of in je keukenkastje. Hier zie ik mogelijkheden, en ik koop er zomaar twee. Het blijkt straks vast een goede aankoop, want het is een dag van goede beslissingen. De Weedy-brush die ik ooit bij dezelfde winkel na zo'n spotje kocht was trouwens ook een schot in de roos en wordt heel veel gebruikt.

Bij de biologische winkel staan twee vrouwen 'geduld te oefenen' (zeggen ze zelf) terwijl de verkoopster zich telefonisch onderhoudt met een andere klant. En daarna met de bakker. De vrouwen voeren ondertussen een gesprek dat van zoveel vaagheid aan elkaar hangt dat het van alles kan betekenen - interessant, dat wel - maar ze zijn duidelijk van het zweverige type. Later buiten vang ik nog een zin op: Maar soms is wat je dacht dat de toekomst was al weg voordat je dacht dat het er zou zijn.

Diepzinnig, zeg. Maar wel een hele mooie zin voor deze dag.

Dan kom ik thuis, en liggen er twee pakketjes. Het ene bevat een nieuwe Klean Kanteen roestvrijstalen fles, omdat een van de drie die ik eerder bestelde aan de binnenkant vreemde plekjes kreeg. Goed van www.greenjump.nl dat ze zonder gezeur meteen een nieuwe fles sturen! Ook dat voelt geweldig: een bedrijf dat zomaar doet wat ze eigenlijk allemaal zouden moeten doen, namelijk service bieden.

Het andere pakketje is een boek om te recenseren...dacht ik. Ik ben afgelopen week toegetreden tot het recensieteam (ook al zo leuk!) van www.schrijverspunt.nl en zou een boek toegestuurd krijgen.

Maar als ik het pakje openmaak blijkt het de vreselijk leuke reclame van Fattoria la Vialla. Een bestelboek en een uitgave met kerstpakketten. Ik heb er nog nooit wat besteld (zit wel elke keer likkebaardend boven de catalogus) maar toch sturen ze een klein flesje wijn en vier ont-zet-tend zalige koekjes die ik eigenlijk niet wil delen en onmiddellijk in een grote hoeveelheid wil bestellen. Ja, ik begrijp het, dat was precies hun bedoeling. Maar een kerstpakket koop ik toch ieder jaar, dus dit jaar wordt het er eentje van Fattoria la Vialla.

En dan is de dag nog niet eens om. Ik ben gewoon benieuwd wat er nog meer voor fijne verrassingen komen. Vandaag, en de rest van de herfst. Ik heb er zin in!

4 reacties:

verg(r)eetmenietje zei

Hopelijk gaat dit zo heel de dag
door :) misschien waren het wel
gelukskoekjes? die in het pakketje
zaten wie weet....
geniet van je leuke dag..
liefs

A. zei

een boek van jouw hand lees ik ook in één adem uit.....

mamma

Fem zei

Hey, dat klinkt leuk, recensent worden. Helaas kan ik op de site niet vinden hoe je dat moet doen.

Vlijtig Liesje zei

Dank je dat we een stukje mogen meewandelen op jouw heerlijke dag! Prachtig als je zo kunt genieten! Ik geniet met je mee.