Ik ben aan het inpakken voor de vakantie. Maar het minimalisme heeft echt hevig toegeslagen. Voor 8 dagen neem ik mee (behalve wat ik aanheb):

1 broek
1 longsleeve shirt
1 t-shirt
1 vest-jasje (soort vest maar dan netter, met een kraag)
3 paar sokken
3 onderbroeken
1 bh
1 hemd
1 pyama
1 sjaaltje
1 paar schoenen
Reisapotheek
tandenborstel

en...mijn geheime wapen:

1 hersluitbaar bakje met biotex.

Uiteraard. Je denkt toch niet dat ik een week lang in hetzelfde ongewassen goed blijf lopen?

Verder de opgespaarde proefmonsters uit de tijdschriften (die echtgenoot geregeld in het oud papier vindt) in plaats van flessen shampoo, creme en badschuim. En proefmonstertjes parfum in plaats van een grote fles. Scheelt ruimte, en zo kan ik toch lekker ruiken. Ik heb zelfs proefmonsters gel/hairstyle-produkten, dus ook de geltube kan thuisblijven.

En last but not least: Libelle bookazines (ook gevonden bij oud papier) die ik speciaal bewaar voor langere reizen of uitstapjes. Heb ik ze uit, dan laat ik ze achter voor de volgende gelukkige (of ik gooi ze weg indien geen gelukkigen in de buurt). Zo hoef ik nooit op de terugreis reeds uitgelezen - en dan altijd te zware - boeken mee te torsen.

Alles past in mijn rugzak. Ik ben verbaasd over mezelf. Vergelijk dit met een jaar of twee geleden toen ik voor elke mogelijke calamiteit en weertype elk eventueel nodig kledingstuk meenam. Dat resulteerde dan meestal in een stuk of acht complete sets kleding, waarvan minstens de helft dan ongedragen weer mee naar huis ging, maar wat me wel een hoop tijd en ruimte had gekost.

En voor het geval iemand het zich afvraagt: Nee, ik heb niet gesmokkeld door net als Heidi (in hoofdstuk één) acht lagen kleding over elkaar aan te trekken...

5 reacties:

Spaarmoeder! zei

Heel veel plezier op vakantie. Geniet ervan!
Ik ben benieuwd hoe je minimalistische bagage je zal bevallen!

Sannepan zei

Nou meid, het eerste wat bij me opkomt is: wat vreselijk handig bedacht allemaal! Ik neem ook altijd veel te veel mee en niet alleen voor mezelf maar ook voor de 2 kids en manlief. Dus ga maar na hoeveel er meegenomen wordt! Ik ga je tips zeker gebruiken!
Fijne vakantie!!

Karla zei

Ipv biotex zou ik toch voor elke dag een onderbroek meenemen en nog één shirt en lange broek of rok extra. Want op vakantie wil ik natuurlijk niet wassen. Dan durf ik het op deze manier ook wel omdat ik altijd zo op vakantie ga.
Trouwens heel veel plezier en geniet ervan. xxxxxxxxxxxxxxx

Louise zei

Mijn complimenten! Ik weet wat je vroeger altijd meenam op vakantie...

Maar ook ik zou net als Karla een broek en shirt, en onderbroeken extra meenemen om niet te hoeven wassen op vakantie. Op vakantie wil ik (nog) minder hoeven doen dan normaal.

Ik hoop dat jullie een fijne week hebben en leuk kunnen wandelen!

Vlijtig Liesje zei

Efficiënt gepakt zeg! Veel plezier!