Guten Tag!
We zitten in Deutschland vakantie te vieren. We kamperen in ons hotel, wat het beste is van twee werelden: Goedkoop en makkelijk. Ontbijten doen we in het hotel (inbegrepen), lunch wordt door de ALDI en REWE voorzien (zie foto) en 's avonds proberen we iets warms te scoren dat niet zo duur is. Gisteren was dat een maaltijd in het hotel, vandaag een veel betere en veel goedkopere maaltijd in een klein wegrestaurantje.

Een maaltijd bestaande uit een schnitzel, gebakken ei, gebakken aardappels en salade kostte wel 3,90. En dan was het nog ontzettend lekker ook. Niet die in zuur verzopen slablaadjes die je in Nederland vaak voorgezet krijgt, maar heerlijke subtiel aangemaakte komkommer en koolsla. Ik ben een fijnproever en veel restauranteten in Holland smaakt naar 'zo uit een pakje gerukt en overgoten met iets uit een fles'. Het smaakt naar Sligro, zeg maar. Maar dit smaakte naar meer.

Het hotel is erg goed, ondanks de lage prijs die wij voor ons verblijf moesten betalen. Ontbijt is zeer uitgebreid, en voldoet aan al onze verwachtingen. Ondanks mijn pogingen om het een beetje billig te houden weerhoud ik mij van de Nederlandse gewoonte om bij het ontbijt alvast de lunch in de tas te stoppen. Er moet toch iemand de eer van ons land hooghouden?
En bovendien heb ik net Mama Tandoori gelezen, en wil ik vermijden dat onze familie nog meer op die van Ernest van der Kwast gaat lijken dan ze nu al doet.

Dus geen gerommel met spullen van het hotel. (Als ik de zeer lekkere en attractieve shampoo/badschuim verplaats naar de badrand, zet de schoonmaakster nieuwe neer bij de wastafel; Net doen alsof het op is door de flesjes in je koffer te stoppen zodat je nieuwe krijgt en een heleboel mee naar huis kunt nemen is dus niet eens nodig!) (<--- = grapje!) bijgewerkt om misverstanden te voorkomen



Onze hotelkamer beschikt trouwens over een speciale attractie (tevens de enige tegenvaller die we tot nu toe hebben ervaren): Verlichting en spiegels die elke vetcel afzonderlijk naar voren halen. En mocht je 's nachts toevallig dringend naar de wc moeten, dan waan je je in een horrorfilm. Je staat ineens oog in oog met bleke opgezette zombie met holle, blauwomrande ogen. (Ik tenminste wel) Daarna doe je dus geen oog meer dicht. Het afschuwelijke beeld blijft maar door je hoofd spoken... Het is dus zaak 's morgens voor dat uitgebreide ontbijt vooral niet in die spiegel te kijken, want de eetlust vergaat je. En na dat ontbijt al helemaal niet meer, wegens onbarmhartig belichte nieuwe vetrollen.

Wie zei trouwens dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben? Deze "do not disturb" kaart durf ik niet eens op te hangen.

9 reacties:

Aritha Vermeulen zei

Geniet ervan!

Spaarmoeder! zei

Ach so denn...
Geniet ervan! Leuk om van je te lezen!

muchodinero zei

Klinkt heerlijk ontspannen daar

Karla zei

Leuk te lezen dat jullie genieten van het eten. De rest is me nog onduidelijk:) Goed trouwens dat je een blog geschreven hebt. Ik was al bang je te moeten missen.
xxxxxxxxxxxxxxxxx

Elke zei

Hoe kan het trouwens dat je met dat licht en die spiegels dat kaartje ├╝berhaupt nog nodig hebt? :-)

MN zei

Maar weet je wel zeker dat je een schnitzel en ei van die prijs wilt eten? Zelfs op vakantie weet je dan toch dat de dieren die die schnitzel en dat ei hebben geleverd een rotleven hebben gehad. Er zijn vooral in Duitsland geweldige vegetarische alternatieven die ook nog eens heel betaalbaar zijn. Daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren.

Rene zei

Je gaat op vakantie om plezier te hebben neem ik aan. In je post lees ik daar niets over. Het gaat alleen over prijzen en hoe je gratis hotelzeepjes mee kunt nemen. Er is een een reden dat "Dutch" wereldwijd voor zuinig, vaak gierig wordt gezien. Jammer hoor.

Meibloempje zei

@ Rene - ik heb een heleboel plezier. Toevallig is een van de thema's van dit blog besparen, dus noem ik juist die dingen even.

Verder had je (hoop ik) toch wel door dat het zinnetje over de zeepjes ironisch bedoeld is? Ik verwijs juist naar die Hollandse gierigheid en dat ik die niet wil tentoonspreiden door bijvoorbeeld de lunch mee te nemen van het ontbijt...Ik denk dat je de post maar half gelezen hebt.

Wat Muchodinero schrijft vind ik belangrijker. Ik heb er ook over nagedacht, en het viel me ook op dat de winkels hier heel veel biologische produkten hebben. En wat bijvoorbeeld make-up betreft is hier enorm veel zonder allerlei nare stoffen verkrijgbaar. Zeker heel erg fijn.

Maar zoals Rene schrijft...ik heb vakantie...en mijn probleem is meestal dat ik te perfectionistisch bezig ben met alles (zoals eten) ... en dat moet ik nu een beetje loslaten.

Meibloempje zei

Oeps sorry, ik bedoelde...wat MN zei. De naam Muchodinero was blijven hangen. :)

En vrees niet, ik heb echt plezier. Ik heb zelfs gewinkeld (met plezier) en veel gewandeld. Mooie foto's gemaakt, geprobeerd uit te rusten.

By the way, ik heb hier nog geen biologisch of vegetarisch restaurant ontdekt. En dan eet ik liever een schnitzel met aardappels dan bij de plaatselijke McDonalds of BurgerKing. Want uiteraard zijn die wel ruimschoots vertegenwoordigd. ;)