Gisteren hebben we een vruchteloze poging gedaan om een nieuwe jas voor echtgenoot te vinden. Eerst had ik twee prachtige jassen bij Wehkamp besteld. Helaas: de mouwen bleken te kort. Dan maar naar de Grote Stad. Met een C&A en een V&D moet je een heel eind komen, dacht ik.

Er waren inderdaad veel jassen. Maar onder al die vele jassen was er niet eentje waarvan de mouwen lang genoeg waren.  Dat begrijp ik nou niet. Oké, echtgenoot is lang. Toen wij achttien jaar geleden trouwden, was hij de langste persoon die ik kende. Maar de jongeren van tegenwoordig zijn veel langer. Ik kom nu bijna dagelijks mensen tegen die langer zijn dan hij.

Dan zou je toch verwachten dat de kleding inmiddels ook wat aangepast is aan de steeds-langer-wordende man? Of schrijft de mode dit jaar net-te-korte mouwen voor?

Uiteindelijk besloten we naar Setpoint te gaan, wegens eerdere goede ervaringen met een pak. En natuurlijk had men daar een passende jas. Althans, passend qua mouwlengte, maar niet qua budget. Tweehonderdnegenentwintig euro moest het ding kosten. Echtgenoot maakte zich haastig uit de voeten, iets mompelend over 'nog even over nadenken', maar eenmaal buiten bleek hij überhaupt niet van plan te zijn dat te doen, want geen haar op z'n hoofd....enz. enz. Hij zou liever naar de kringloopwinkel gaan om de jas op te halen die hij daar had gezien.

Oeps.

De jas.

De jas waar ik hem enkele dagen geleden nog succesvol uitgepraat heb.

Zoals jullie weten heb ik niets tegen kringloopkleding. Integendeel zelfs.
En toegegeven, de prijs van die jas staat in een wel heel schril contrast met die van de stijlvolle Lewis&Nogchiquerenaam die we bij Setpoint zagen.

Alleen jammer genoeg is de jas zelf ook een nogal schrille tegenstelling: Alarmerend rood; Model:  'Man van een jaar of zestig'. Type: 'Kijk-ik-draag-dezelfde-jas-als-mijn-vrouw'. Veel te wijd natuurlijk (want omdat de jas zo groot is, passen de mouwen lekker.)

Ja, voor negen euro is het vast wel een leuk koopje. En we moeten hier een mouw aan passen, dus wellicht met iets minder genoegen nemen. Maar deze jas...dan durf ik mij niet meer op straat te vertonen met echtgenoot. Want hoewel andermans kleding me weinig kan schelen, verdenk ik mijn medemens er toch altijd van ons wél te beoordelen aan de hand van ons uiterlijk. (Hebben jullie dat nou ook?)

Dus lezers, red mij. Weet iemand een zaak die jassen voor langere mensen verkoopt, of een merk dat jassen met lange(re) mouwen levert tegen een betaalbare prijs? Maximaal honderdvijftig euro, dacht ik, hoewel negen euro eerlijk gezegd wel iets beter in mijn budget past.
Echtgenoots maat is een lengtemaat, 53 (ook wel 106 genoemd) maar die ben ik in de jassen nog niet tegengekomen.

Help mij een jas te vinden die een brandweer-rode & veel te ouwelijke kringloopjas kan verslaan. Together we can beat it!

4 reacties:

Petra zei

Hoi,
Misschien kun je op de mannenafdeling van H&M slagen. Mijn man is 2.03 m en kan daar regelmatig slagen.

Groetjes, PetraM

Anoniem zei

Hoi Meibloempje,

Ik heb ook een lange man(1.92) die altijd klaagt over te korte mouwen,

maar bij de Esprit is hij goed geslaagd voor een winterjas. Dus wie weet?

Niet akkoord gaan met een rare jas hoor, daar word je niet blij van. Er zijn grenzen...

Groetjes Jacq.

Groetjes Jacq.

marion zei

voor mijn man slaag ik altijd bij de mexx.Ook een lange mouwen lange benen type. ook voor blouses ed.......houd de uitverkoop daar goed in de gaten, Ik heb laatst 10 blouses gekocht max 9 euro per stuk. neem meteen een pasje krijg je nog een deel terug van je aankoop.

Anoniem zei

Ik zou rustig de uitverkoop afwachten ik heb vorig jaar een jas van €229,- voor de helft gekocht ik had deze jas begin oktober al gezien maar schrok mijzelf wezenloos van de prijs tot ik vorig jaar 14 november langs de winkel liep en in de etalage zag hangen winterjassen -50% kijk dat is nou eens leuk een jas kopen ik doe overigens meedere seizoenen met een jas.