In mijn huis ging het leven voor een kamerplant niet altijd over rozen. Ik heb mezelf er wel eens van verdacht geen groene maar bruine vingers te hebben...alles verdorde (of verdronk) als ik in de buurt kwam. Maar na jaren modderen is er wat licht in de duisternis. Ik heb een paar dingen geleerd.

Zoals: Planten die ik bij AH of ALDI koop houden het jaren vol. Planten die ik bij IKEA koop of bij het tuincentrum leggen binnen een paar maanden het loodje. Raar maar waar!
Orchidee├źn zijn geweldig. Niks aan doen, ze gaan vanzelf weer bloeien! Ik snap niet dat ik ze vroeger foeilelijk vond, eigenlijk.

Dat was het ongeveer. Maar dat is genoeg om ervoor te zorgen dat ik nu planten heb die er best heel leuk bij staan. Het nieuwe boek "Ik en mijn plant" van Uitgeverij Snor zal me zeker nog een stapje verder helpen.

En misschien jou ook wel... want het is weer tijd voor een weggevertje!

Deze keer geef ik het boek "Ik en mijn plant" van uitgeverij Snor weg. Een grappig boek dat de relatie met je kamerplanten zal goeddoen. Wat moet je doen?

Laat hieronder een beschrijving achter van de relatie tussen jou en je kamerplant(en).




Deze actie loopt tot donderdag 25 november 2010. Op vrijdag 26 november zal ik de winnaar bekendmaken. Ik nummer de posts en laat een random-nummergenerator (bestaat dat woord?) het winnende nummer bepalen.  
Veel succes! En ik ben erg benieuwd naar jullie relatie met je kamerplant(en). 

10 reacties:

Sea Couple zei

Ey meibloempje,

Dat is was voor mij, ze gaan bij mij ook allemaal dood. Durf momenteel niks anders aan te schaffen dan vetplanten omdat ik het zielig vindt voor de plantjes...

Dus ik wil me opgeven voor dit boek.
Hoe werkt dat precies?
Sorry ben een leek op blogjes gebied ;)

Groetjes,
Alma

Meibloempje zei

Nou, je bent al aardig op weg om mee te doen :)

"Beschrijf de relatie met je kamerplanten".

scrap maar mee met bloesemfee zei

Hoi! Wat een leuke weggeefactie. Ik lijk op jou geloof ik. Bij mij verdrogen ze eerst, dan denk ik oh laat ik ze eens water geven en dan worden ze ook nog verdronken. We hebben ook vrijwel geen planten in huis gehad een hele tijd, maar toen ik ging mediteren op het element aarde ging ik ineens planten kopen. Gelukkig bleek mijn man over redelijk groene vingers te beschikken, maar het zou leuk zijn als ik eens zelf voor mijn planten kan zorgen.
Liefs Marlies

Consuminderen met Marianne zei

Ik kan beter schrijven over de relatie van mijn huisdieren en kamerplanten. Ik ben slechts de watergever en opruimer als er nog planten zijn. Ik heb nu nog 1 Aloe Vera en 3 lepelplantjes binnen die ik boven op de vensterbank van de badkamer heb gezet, ver weg van de 'knauwers' en 'bladerbijters'. Soms zet ik een bloempot met gras binnen, maar die is natuurlijk totaal niet interessant.
Ach ik vergeet er nog... de gevonden begoniastekjes bij de gemeentebloembakken die ik koester op de keukenvensterbank. Die zijn het leukste; worteltjes laten trekken, in de aarde, roze bloemen en dan worden ze vuurrood. Mogen de hele zomer buiten staan en mogen nu weer binnen overwinteren. Die koester ik :-)

Sea Couple zei

Mijn relatie met planten,
haat liefde
ze haten mij want ze gaan altijd dood
maar ik hou van planten
(beetje overdreven vetplanten houden het prima uit maar we hebben vrij weinig licht in de huiskamer ondanks de 13 ramen...)

Anoniem zei

Ik ben gek van planten vooral van orchideeen.Ik kan ook met moeite een plant wegdoen die het helemaal niet meer doet. Bij mij krijgen de planten altijd een derde of vierde kans om weer opteleven. Mijn tuin is in de zomer ook een chaos van plantjes.
Grtjs kreeftje.

Anoniem zei

Toevallig zag ik dit boekje vorige week in de libelle staan. Toen dacht ik: goh dat boekje is wat voor mij...

Vroeger was ik de enige in huis die dooie vioolotjes weer tot leven kon wekken. Wat er na die tijd met die magie gebeurd is weet ik niet.
Planten hebben en moeizaam leven hier in huis. Verdrogen ze niet dat worden ze wel aangevreten door de katten.
Van mam heb ik laatst vetplanten gekregen.
"Ze hoeven maar 2 keer in de week water" vertelde ze erbij.
HELP! 2 keer in de week? Dat red ik nooit!
Leek me eigenlijk ook erg veel voor een vetplant, maar goed.
Ik heb het 1 week volgehouden. Daarna kwam ik erachter dat dit de meest wonderlijke planten zijn die ik ooit heb gezien.
Ik geef ze een beste plomp water en ik zie ze zo ongeveer letterlijk groeien. Als ik ze daarna een maand vergeet is het geen probleem. Ze stoppen met groeien maar gaan niet dood. Geef ik ze dan weer een plomp water zijn ze een dag later keihard 5 cm groter. Ze kunnen tegen zon, schaduw, katten en tegen mij. De beste planten die ik ooit heb gehad!!

Gr Christiane

Anoniem zei

Mijn relatie met kamerplanten? Kan ik alleen maar als zeer goed vertalen: want ik praat met mijn planten! En dat helpt echt. Ik geef 1 x per week water, op zaterdag, maar hoor sommige planten door de week ook om meer water roepen (wat zij dan ook krijgen ). Als ik een plant heb waar het niet zo goed mee gaat ik ik zeg "je moet weten wat je wilt als je zo doorgaat beland je in de kliko"geschiet het wonder en de plant herstelt. Mijn planten geef ik op een gegeven ogenblik altijd weg, omdat zij te groot voor mijn huis worden.
Groetjes Gabi

Anoniem zei

Mijn relatie met kamerplanten? Kan ik alleen maar als zeer goed vertalen: want ik praat met mijn planten! En dat helpt echt. Ik geef 1 x per week water, op zaterdag, maar hoor sommige planten door de week ook om meer water roepen (wat zij dan ook krijgen ). Als ik een plant heb waar het niet zo goed mee gaat ik ik zeg "je moet weten wat je wilt als je zo doorgaat beland je in de kliko"geschiet het wonder en de plant herstelt. Mijn planten geef ik op een gegeven ogenblik altijd weg, omdat zij te groot voor mijn huis worden.
Groetjes Gabi

A. zei

Momenteel heb ik slechts 1 levende plant in mijn huis, dat is genoeg om te verzorgen, dacht ik, maar
laatst las ik dat een plant met bladeren zo groot als olifantsoren
(daarom olifantsplant genoemd)
geluk zou brengen.
Plaats de plant in een hoek van de kamer en het geluk omarmt je vanaf plafond en de 4 muren.
Kijk met die plant wil ik wel een innige relatie aangaan!

mamma