(Op een feestje ... nou ja, een gezellig bijeenzitten.)

"Wat heb jij  nou bij je?"
"Mijn ukelele."
"Oh, kun jij daarop spelen?"
"Nee, maar ik lijd aan grenzeloze zelfoverschatting..."

Ha ha ha.

"... Dus als jij nou even met mij gaat zingen ... "
" O-keee."

En vier regels later brulden dertig mensen vol overgave de Zuiderzeeballade mee.

Dat is de lol van een ukelele. Uke gotta sing. Instant gezelligheid. Met vier akkoorden en een paar liedjes plezier brengen.  Op het internet staan filmpjes waar je letterlijk in vijf minuten drie akkoorden leert spelen. Hier bijvoorbeeld: Ukuleleunderground.
Ik ken inmiddels al wat meer akkoorden, en heb me nu zelfs op het fingerpicken gestort, maar echt, met drie of vier akkoorden kun je al de wereld aan gezelligheid leveren. En ben je de held(in) van de avond (al is het maar in je eigen fantasie) - ook wel eens lekker voor de verandering.


Uke gotta try it, too.



3 reacties:

Vlijtig Liesje zei

Dat is wel bijzonder, zo'n impromptu koortje van 30 mensen. Klinkt heel gezellig!

Anoniem zei

Wij als brave lezers w88 op een filmpje waar jij ukele speelt en zingt natuurlijk...;-)

Firma Fluitekruid zei

Wat stoer dat je het jezelf met filmpjes hebt aangeleerd!