Helaas heeft de winnaar van het boek "Ik & mijn plant" zich niet gemeld. Ik heb opnieuw een nummer getrokken, en de gelukkige winnaar is geworden: A.!
A. gefeliciteerd! Je boek komt binnen drie weken naar je toe. ;)

En dan heb ik vandaag alweer een boek weg te geven: Het kleine kookboek van Fattoria La Vialla "Le Ricette di Giuliana".  Het boek is een plaatje om te zien. Ik heb het zelf in het groot (en met meer recepten), en het is een geweldig mooi Italiaans receptenboek. (Ook Heel Leuk Om Cadeau Te Geven.)




Wat moet je doen om kans te maken?
Geef mij in je reactie je favoriete Italiaanse recept. Makkie toch? Volgende week woensdag trek ik een winnaar.

6 reacties:

A. zei

bedankt!!

Vlijtig Liesje zei

Wat een mooie plaatjes. Kookboeken moeten echt plaatjes hebben vind ik, anders haak ik af...

Anoniem zei

Hallo Meibloempje,

Leuke actie van je!
Mag ik meedingen naar het kookboekje van la Vialla?
Heb daar spulletjes besteld om kerstpakketjes te maken voor oppasoma's en tante's.
Kon het boekje niet los bestellen.
Mijn favo italiaanse recept is spaghetti tetrazzini uit Jamie's Italy. (maak het met farfalle en iets minder room)

groet Sandra

Gabi zei

Lekker makkelijk en oh zo heerlijk:

Spaghetti puttanesca (spaghetti van de hoeren )

Je snippert een uitje, even aanfruiten in wat olijfolie, samen met 2 geperste teentjes knoflook. Daar doe je 3 à 4 uitgelekte ansjovisjes bij en die bak je mee tot ze een soort pasta geworden zijn (ze blijven dus niet herkenbaar in de saus zitten, voor de niet-liefhebbers ). Je gooit er een blik in stukken gesneden gepelde tomaten of een pak sugo bij, een handvol verse oregano of een theelepel gedroogde en 2 à 3 eetlepels in vieren gehakte zwarte olijven zonder pit. De boel even lekker laten pruttelen (zeg een kwartiertje ofzo) zodat de smaken goed doordringen en serveren met pasta naar keuze. Voor degenen die wel van ansjovis houden, kan je er tegen het einde nog een paar filetjes ingooien, maar die dan niet te lang laten meekoken of je krijgt weer pasta ipv herkenbare filets
Een tip voor ansjovis: koop geen blikjes maar glazen potjes. Zolang je dat potje goed afsluit en de visjes goed onder de olie staan, zijn ze heel lang te bewaren in het keukenkastje (niet in de koelkast zetten!). En de ansjovis in potjes is vaak van betere kwaliteit.

Groetjes Gabi

A. zei

dat boekje lijkt me ook wel leuk,

mijn favoriete Italiaanse recept
is pasta met verse zalm,
niet moeilijk doen, gewoon pasta koken, zalm bereiden zoals je zelf wilt: stomen, bakken, of grillen-
de zalm door de pasta roeren zodat
het in kleinere stukjes uiteenvalt,
om het smeuïg te maken kun je er roomsaus doordoen of een bakje creme-fraiche.

mmmmm

aatje zei

Goedemiddag,

Ik was aan het zoeken op google naar het kookboek Le ricette di giuliana. En per toeval kwam ik hier uit. Is er misschien iemand die mij kan vertellen waar dit boek te koop is. Alvast heel erg bedankt.

Groetjes claudia