Het is niet te geloven, maar ik heb mijn sportschool-in-een-tas eindelijk ingewijd. En nee, ik heb niet alleen maar lekker op de oefenmat gelegen (die is trouwens wel heerlijk zacht). Echt, ik doe nu elke ochtend (sinds maandag, dus ik durf nu wel te zeggen 'elke ochtend') een kwartier tot twintig minuten oefeningen uit een boek dat ik ooit geleend heb uit de bieb en waarvan ik de oefeningen gekopieerd heb. Die oefeningen zijn er met name op gericht om naar alle gewrichten de doorbloeding te verbeteren. Fitonics heette het boek. Ik kopieer altijd dingen uit biebboeken, dat scheelt een hoop ruimte en geld. Heel minimalistisch, alleen de info die je echt wilt gebruiken bewaren.

En na die oefeningen doe ik nog een paar yogadingetjes. Zoals op een been staan en je armen naar boven uitstrekken en achterover leunen. Ik herinner me dat ik een paar jaar geleden best een goed evenwichtsgevoel had, maar ik vermoed dat er momenteel bejaarden rondlopen die beter op hun linkerbeen kunnen staan dan ik. Maar we gaan moedig door.

Verder doe ik al een paar weken 's avonds voordat ik ga slapen nog wat armoefeningen met de fitnessbanden. Echtgenoot klaagde laatst al dat ik plotseling zo sterk in mijn armen geworden ben, ha! (Ik hield hem even stevig vast, vandaar.)

Ik heb nu wel overal spierpijn, maar ik merk anderzijds dat ik overdag ook ineens een stuk actiever ben geworden. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat januari voorbij is. Omdat de zon pas weer om half zes ondergaat in plaats van om half vier. En omdat de vogeltjes weer zingen. Wat maakt het uit, ik voel me in ieder geval weer een heel stuk beter. En... ik heb mijn sportattributen niet voor niets gekocht. En dat voelt misschien nog wel het allerbeste: Het Was Geen Miskoop!

3 reacties:

Petra zei

Fijn dat je, je zo goed voelt!
Ik kan er ook zo van genieten dat de zon nog om half 6 schijnt.
Als ik nu de dag opbrengst moet storten vind ik het niet zo erg meer!!
groetjes van Petra

Anoniem zei

Die veel te blije musjes in de dakgoot vielen mij vanmorgen ook op.
De kale mona man zou zeggen: "Daar wordt je toch blij van!" (brabants accent)

Yoy riep gisteren toen ze naar bed moest: Maa de vogels fluiten nog, dus als die nog niet slapen hoef ik ook nog niet!
Helaas voor Yoy regel ik hier de boel,en niet de vogels haha

Goed van je dat je traint.
Ik ben nog niet zover.
Ik zit (met nadruk op zit) nog steeds te wachten tot ik daar tijd voor heb....

Gr Chris

Vlijtig Liesje zei

Fijn zeg, dat het een goede aankoop blijkt te zijn! Ik ga ook altijd 's ochtends hardlopen, zodat ik de rest van de dag dat prettige gevoel heb.