Tussen de bedrijven door even een lichtelijk hysterisch berichtje van mij. Gisteren, nadat ik een dag lang (toch wel, min of meer) hard in de tuin gewerkt had, belde vriendin K. met de vraag of ik mee wilde naar...Brigitte Kaandorp. Ah! O!

Jullie hadden vast al wel begrepen dat ik fan van Brigitte Kaandorp ben, in mijn blogs verwijs ik nog wel eens naar haar teksten. En voor wie dat niet door had: Mensen, ik ben fan van Brigitte Kaandorp! Maar ik had haar nog nooit live zien spelen, dus ik riep natuurlijk meteen dat ik meeging.

Het was een try-out van 'Cabaret voor beginners', maar we hebben ons de tranen gelachen. Alles is zo herkenbaar. En leuk. En als het niet leuk is (leven ofzo) dan laat Brigitte je er toch heel hard om lachen. Wat ik ook geweldig vond: De ukulele is terug!

Na de hele geweldige show speelde ze als toegift nog mijn - tot nu toe - favoriete liedje: Ik heb een heeeeel zwaaaaaar leeeeevon - dus de avond kon toen echt helemaal niet meer stuk. Nu heb ik trouwens een nieuw favoriet lied: Wat is de bedoeling.

En de avond werd nog beter (tja, kan er ook niets aan doen, het bleef maar doorgaan gisteren) toen we met zijn viertjes naderhand wat foto's maakten als herinnering aan de leuke avond, en er iemand van Brigittes gevolg vroeg of het niet veel leuker was wanneer Brigitte herself ook op de foto zou staan. Ja, Natuurlijk!

Stuiterend (ik in ieder geval, de anderen konden zich toch iets beter inhouden) volgden we de man door de massa niet-bevoorrechte mensen naar de kleedkamers, waar Brigitte een minuut of twee later opdook en een praatje met ons maakte en met ons op de foto ging. Zomaar!
De jongen die bij de inboedel van het theater hoorde en meegelopen was om de foto's voor ons te maken, zei dat dit echt heel zeldzaam was en dat er vrijwel nooit iemand naar achteren mocht.

Dus. Ik lag om 00:30 in bed en was om 06:00 al weer (of misschien wel nog steeds) wakker, want zulks (plotseling weg, leuke avond, op de foto met soort van idool) moet allemaal verwerkt worden. En dan slaap ik niet goed. Maar dat heb ik er graag voor over.

En dan vanmiddag alweer een leuk uitstapje (wat ben ik toch een rijk mens): Met dochter A. naar Petticoat. Dus voorlopig loop ik even op adrenaline.

3 reacties:

vlasje zei

leuk!! Brigitte is ook een van mijn favorieten. Zo lachen om jezelf, werkt heel komisch.Gisteren Herman Finkers op tv, was ook top. Vitamine H(humor) is onontbeerlijk.

Een stapje harder zei

Wat een ontzettend leuk en opgewekt blogje. Brigitte Kaandorp is inderdaad erg leuk en ik vind haar ook zo gewoon gebleven. Daar houdt ik van gewoon met beide benen op de grond.
Heerlijk dat je zo genoten hebt.

Vlijtig Liesje zei

Wat een bijzondere dag had jij! Leuk zeg! Ik vind Brigitte Kaandorp ook geweldig.