Leuk: een insectenhotel. Dat denk ik tenminste. Goed voor de biodiversiteit, praktisch als je macrofoto's wilt maken en graag een paar insecten achter de hand hebt. En als die insecten nou keurig in dat hotel gaan, hebben wij de hele zomer geen last van ze! Ik heb (jahaaa) zojuist een insectenhotel gekocht maar kom er nu achter dat je ze ook zelf kunt maken. Consuminder-fail.
Alleen dat ophangen stelt me voor een raadsel: Hang het insectenhotel Oost-West op. Klinkt eenvoudig maar wat de bedoeling is weet ik niet. Voorkant naar het oosten, achterkant naar het westen? Of links-Oost en rechts-West?
Gelukkig vond ik een website die stelde dat insecten van warmte houden en dus het liefst de ingang aan de zonkant hebben. He he. Dat snapt een leek als ik ook. En wat komt dat weer goed uit, dat ik zelf vooral van schaduw houd. Gaan de insecten & ik elkaar niet in de weg zitten.

1 reacties:

Anoniem zei

Bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzt!