Gisteren heb ik de tuin klaar gemaakt voor het komende seizoen. (Tjonge. Ik begin al als een echte tuinier te klinken! Nog even en ik krijg groene vingers...)
Het leukste van de natuur is dat ze gewoon verder gaat waar de mens ophoudt. Dus was er gedurende mijn winterse afwezigheid/verwaarlozing in de twee vierkantemetertuintjes een spontane viooltjeskwekerij ontstaan. Beide bakken stonden nu helemaal vol met prachtige viooltjes, die ik door de hele tuin kon planten. Nu zijn de vierkantemetertuintjes weer klaar voor de groenten en de kruiden, en is de rest van de tuin helemaal klaar voor de lente met al die donkerblauwe bloemetjes. Daar wordt een mens toch vrolijk van. :-)

2 reacties:

Vlijtig Liesje zei

Wat heerlijk dat het al klaar is! Ik zie er een beetje tegenop moet ik bekennen. Ik ben niet zo'n fan van tuinieren, en zie het vooral als 'nog meer werk'.

Anoniem zei

Wat een supermooie foto weer!

Groet, Sandra