In het kader gezond, groen en (nou ja...) goedkoop: de deokristal. Of kristaldeo. Ik gebruik er nu sinds een paar dagen een, en hij bevalt me zeer goed. Zelfs beter dan de Weleda deodorants.

Hoe werkt het? Eenvoudig. Je moet de kristal wat vochtig maken, gebruiken als deo, en daarna weer droog opbergen.

Die van mij komt bij Trekpleister vandaan, het merk is DO2, helaas doen die ze uit het assortiment. Ik wist niet dat TP ze verkocht,  maar dochter A. belde vorige week vanuit een TP dat ze in een opruimingsbak lagen. Normaal gesproken kosten ze €6,95 en nu €4,00. Leuk prijsje om het eens te proberen. En met goed resultaat. Geen irritatie, geen rare luchtjes. Dus op naar de TP voor de laatste deokristallen.

6 reacties:

vlasje zei

gebruik er al een jaar eentje van De Tuinen, bevalt best, maar wissel nu af met zuiveringszout (Backing soda)

Anoniem zei

Hey ik heb jaren geleden ook één van de tuinen gebruikt.
beviel me destijds goed.
Waarom ik gestopt ben om die te gebruiken weet ik niet meer.
Waarschijnlijk in een moment van : ik wil hip zijn, de geitenwollensokken hang ik in de wilgen....
Thnx voor de reminder.
Ik wilde pure nature van nivea proberen of zero van sanex, maar iets in mij zegt dat dat allemaal puur bedrog is, en gewoon een slim babbeltje om de bewuste klant ook hún klant te maken.
Dus ik vanmiddag ook nog maar ff naar de TP

Gr Chris

Louise zei

Geen last van zweetluchtjes? Hoe lang werkt het? En hoe goed werkt het bij lichamelijke inspanning, of met warm weer? Daar ben ik wel benieuwd naar. Misschien dat je je ervaringen over een periode kunt delen.

Vlijtig Liesje zei

Deokristal? Klinkt wel goed. Ik gebruik nu altijd Rexona.

Anoniem zei

hier ook gewoon pure baking soda!
werkt het allerbeste en is volgens mij ook het allergoedkoopste, zeker aangezien baking soda voor talloze doeleinden gebruikt kan worden.
Ik maak er mijn eigen bakpoeder mee (in combinatie met wijnsteen), gebruik het voor talloze schoonmaakklussen, voor wasjes extra te laten voorweken, als scrub, soms als tandenreiniging, als deo dus, als basis voor zelfgemaakt geurvangers, tegen motten in de kledingkast en zo kan ik nog even doorgaan.
Voor mij het ultieme basismiddel voor ieder bewuste consument en consuminderaar.
Helaas in Nederland niet gewoon in de supermarkt te verkrijgen, wel online te bestellen per kilo (brouwmarkt) a 8,95 en daar kun je heeeeeeeel lang mee doen.

Meibloempje zei

Baking soda heb ik gewoon uit de toko...
Toch maar eens proberen dan als deo. Thanks!