Een tip waar ik de laatste tijd veel aan heb gehad is er eentje van Meijke van Herwijnen. Zij denkt dat het voor de meeste mensen veel praktischer zou zijn om vier maaltijden per dag te eten. Ogenblikkelijk zag ik de logica hiervan in...minder tijd tussen de maaltijden, geen tussendoortjes meer nodig.

Op het ogenblik eet ik dus al een maand of twee op die manier.

08:00 - yoghurt met budwigmengsel & olie; of een schaaltje havermout/boekweitpap of een smoothie.
          - 1 portie fruit

11:00 - twee zuurdesemboterhammen met beleg, of bijv. gegrilde vis met groenten
          - tomaat, komkommer, kruiden etc.
          - een ei

15:00 - een bakje salade of soep, eventueel nog een boterham
          - een portie fruit

18:00 - avondmaaltijd, meestal graan met groenten en vlees/vis/kaas.

Dit is echt praktisch want wij doen vaak boodschappen rond 16:00. Normaal was dat een rampzalige combinatie, want rond die tijd kreeg ik altijd trek. Omdat ik nu om 15:00 iets gezonds eet, heb ik geen trek in tussendoortjes, en belandt er ook minder junkfood in de boodschappenwagen. Omdat je om 11:00 eet, en om 15:00 weer, is het ook eenvoudig om iets af te slaan als je toevallig op de thee bent 's middags.


Bijkomend voordeel is dat ik nu veel minder koolhydraten eet, wat mij enorm goed bevalt. Wel eet ik 'hele' granen (havermoutpap, boekweitpap) maar gewoon brood komt er zelden nog in. Daardoor is ook het opgeblazen gevoel verdwenen.

0 reacties: