Gisterochtend knalde echtgenoot met zijn hoofd tegen een zolderbalk, en hij maakte van de weeromstuit een beweging waarbij hij met zijn voorhoofd  recht tegen mijn neus knalde. AUW!!! Hij wilde al 112 bellen, want de klap was gigantisch, (ik had ook eerst het idee dat al mijn tanden losgerammeld waren) maar we hebben er eerst maar eens ijs in een washandje opgelegd. Het doet nog wel pijn, maar is niet blauw geworden, en dat zie ik dan maar als een gunstig teken. Het stomme was dat ik een paar minuten eerder - toen hij een armzwaai maakte die nogal dicht bij mijn gezicht langskwam - nog had gezegd: kijk je wel een beetje uit voor mijn neus? (Duh! ik had hem nooit op het idee moeten brengen.)
Want ooit, (een jaar of 8 terug, toen wij in een heeeeeel klein tentje lagen (echtgenoot is ongeveer 2 m. lang...)) draaide hij zich in zijn slaap om, en liet zijn hand op volle snelheid op mijn neus landen. Daar heb ik toen nog maanden pijn van gehad, en het kraakte ook nogal, heel lang. Omdat hij de zachtaardigheid zelve is plaag ik hem er nog wel eens mee, dat hij mij knock-out wilde slaan. Die neus & die klap is al jaren een running gag bij ons.  Dus....nu kunnen we weer een paar jaar vooruit. 

3 reacties:

mevrouw Jee zei

Auw! Sterkte en beterschap met je neus.

Vlijtig Liesje zei

Vervelend zeg! Levensgevaarlijk zo'n echtgenoot.

Anoniem zei

Hmmm...Ligt dit nou aan de onhandigheid van Geert of aan jouw neus?
Volgens mij heeft jouw neus er een neus voor om op verkeerde plaats rond te hangen...

Beterschap! Geef jezelf en je neus rust, door voorlopig je neus niet in andermans zaken te steken.
Wie weet val je met je neus in de boter, doet zich een wonder voor en is die zo weer het neusje van de zalm.

tjonge jonge...wat een geNEUSel.