Ik ben weer eens bezig mezelf opnieuw uit te vinden. Deed ik mijn kledingkast sinds vorig jaar heel minimalistisch met zeven-van-alles in een beperkt kleurengamma, nu wil ik toch weer vrolijke kleuren. Dat dochter A. mij daarom uitlacht neem ik maar op de koop toe. Ik zie het zo: Ik had er toen plezier in om het zó te doen, en nu heb ik er plezier in om het anders te doen. Wat is daar mis mee?
De kringloopwinkel heeft daarom nu een goede klant aan mij. 

Ook heb ik besloten dat ik echt niet net als de rest van de familie steeds dikker wil worden dus ben ik nu serieus Op De Gezonde Toer. Ook dat moest ik even opnieuw uitzoeken. Het bijhouden van een eetdagboekje leidde tot de constatering dat ik niet echt heel veel at, en ook niet ongezond, maar wel behoorlijk calorierijk. Want al die gezonde oliën en vetten tikken kennelijk toch aan. Maar daar wordt aan gewerkt nu. (Dus dat betekent binnenkort nog meer nieuwe kleren. Ha!)

Natuurlijk wordt er hier nog steeds opgeruimd en weggegooid. Ik merk dat ik stagneer als er ergens spullen staan die eigenlijk weg kunnen. Is mijn huis opgeruimd dan voel ik mezelf ook ineens beter. Actiever, lichter, energieker. Dus opruimen en wegdoen is een doorlopend proces.

Jammergenoeg heb ik al sinds oktober 2010 last van mijn si-gewricht, en kan ik niet lang zitten, dus het computeren is er wel wat bij gebleven. Excusez-moi. Ik beloof verbetering. 

0 reacties: