Nou, het is gelukt hoor: Ik houd me nu al langer dan zes weken aan het WW programma. Dat is belangrijk want die zes weken is een psychologische barriere: Het enige dieet dat ik ooit volgde duurde zes weken en ik viel er zes kilo van af. Dat was het Leven Lang Fit dieet, en na die zes weken kon ik geen fruit meer zien. En het geklaag van mijn gezin over de maaltijden niet meer aanhoren. 

Nu dus zes weken Weight Watchers. En still going strong. Nou ja, nu even niet - niet lekker, kan niet bewegen, dat voelt niet fijn want ik ben in die zes weken behoorlijk gewend geraakt om dagelijks wat activity points binnen te sprokkelen. Maar qua eten voel ik me nog steeds prima.

Wat heb ik geleerd in die zes weken? Dat punten niet alles zeggen. Ik heb na een week of drie even mijn vooroordeel over 'light'-produkten laten varen, en light kaas geprobeerd (niet te eten) en optimel (smaak viel best mee, de bijwerkingen van de aspartaam niet - mijn hart sloeg letterlijk op hol). Nu weet ik dus heel heel heel zeker dat ik die troep niet hoef en dat de tegenstanders gelijk hebben.

Ik eet liever 15 gram lekkere biologische jonge 48+ kaas dan 30 gram Slankie. Light-kaas voor over je pasta is trouwens helemaal een drama: we stikten zowat in die smakeloze draderige elastische kauwgomachtige substantie die het opleverde toen het smolt. Dus dat wordt weer lekker een lepeltje geraspte Parmezaan. Of gewoon géén kaas - dat is ook nog een optie.

Verder heb ik geleerd dat je best twee feesten in één week kan hebben, en toch kunt afvallen. Ik ben erachter dat - nu patat mij een onmogelijk aantal punten kost - ik helemaal niet van patat blijk te houden. Wel van mayonaise (of fritessaus) maar dat kan ook door de sla.

Ik heb totaal niet afgezien. En ben toch 6 kilo afgevallen. Wat wil een mens nog meer?

Nou...nu je het zo vraagt: ik wil toch nog van de suiker af. Want of ik nu wel of niet afval, suiker is gewoon niet goed voor mij. En in die zes weken WW heb ik toch echt wel gemiddeld twee gebakjes per week gehad. Daar kom je dan ook eens achter, als je het bijhoudt!

1 reacties:

Spaarmoeder! zei

Wat goed dat je toch alle probeerd! En 6 kilo is natuurlijk geweldig!