Helaas heb ik de schade niet kunnen inhalen. Te laat begonnen, en er is zoveel om bij stil te staan dat het niet te doen is om de No Impact Week in 5 dagen te proppen. Ik heb dus iets beters bedacht. Ik doe de No Impact Week volgende week. En nee, dat is geen variant op Ik begin Morgen.

Ik heb deze week al wel geprobeerd bij bepaalde dingen stil te staan. Op mijn werk heb ik bijna-lege-papieren die door de jeugd uitgeprint en achtergelaten worden verknipt tot memobriefjes. Dit doet mijn collega ook altijd. Verder heb ik het kookvocht van de hutspot van woensdag bewaard. Donderdag heb ik er blokjes pompoen in gekookt, en daarna gepureerd: Pompoensoep! Ook hou ik alvast weer een oogje op wat er allemaal in de prullenbak verdwijnt aan afval (verpakkingsmateriaal) maar ook aan etensresten. Weer, want natuurlijk heb ik al eerder op deze dingen gelet.
Bijvoorbeeld hier: Wel eten, niet weggooien. (<-- klik!) Maar je weet hoe dat gaat, het kost tijd om iets nieuws tot een gewoonte te maken, en een flink aantal herinneringen en herbeginnen.

Wil je alle blogs lezen die qua onderwerp gerelateerd zijn aan de No Impact Week, kies dan voor het label Groen, rechts van deze post in het overzicht: Meibloempje per onderwerp of klik hier. Verder had ik in augustus 2008  (<-- klik!) een 'niets kopen'-maand.
Oeps...Dat doet me eraan denken dat ik gisteren best veel gekocht heb. (Je geloofde hopelijk niet dat ik dat niets kopen langer dan een maand kon volhouden?) Maar die aankopen deed ik in de kringloopwinkel, en dat beschouw ik dan maar als een goede No Impact-daad.

0 reacties: