Er zijn van die boeken die je zelf geschreven had willen hebben.
Er zijn zelfs boeken die je zelf wel hád kunnen schrijven. In die categorie valt het boek 'Versimpel je Leven' van Sjoukje van de Kolk. Maar ik was niet zo slim om het boek te schrijven en zij wel.
Gelukkig maar, want nu is er een prachtig boek dat al mijn interesses en speurwerk van de laatste jaren samenvat. Het bevat artikelen, interviews, tips en heel veel informatie.

De onderwerpen in "Versimpel je leven" zijn in dit blog allemaal aan bod geweest...van Wabi-Sabi* tot Luie ouders hebben gelijk van Tom Hodgkinson (daaraan heb ik mijn ukulele overgehouden). Van simplify tot minimalisme, van ontrommelen tot het vereenvoudigen van je garderobe. Alles over het makkelijker maken van je leven door ruimte te scheppen. In je kasten, in je relaties en in je portemonnee.
Dat ruimte scheppen daar ben ik nog dagelijks mee bezig, want wat ik aan de ene kant het huis uitwerk glipt aan de andere kant weer naar binnen.

Maar hoe hard ik ook wil opruimen en wegdoen en bezuinigen en vereenvoudigen, er gaat uiteindelijk niets boven een boek (een nieuw, vers boek) dat ik mee kan nemen naar bed en waar ik af en toe heerlijk in kan bladeren om me even aan mijn eigen ideeën te herinneren. En als dat dan ook nog zo'n mooi en rustig vormgegeven boek is als dit, dan kan ik het mezelf bijna vergeven dat ik het niet geschreven heb en wel gekocht.


*Alle dikgedrukte woorden zijn links naar de blogs die ik erover schreef!

3 reacties:

Spaarmoeder! zei

Lijkt me een leuk boek, 'k ga eens kijken of de bieb het al heeft.

oma zei

nog een boek dat je zelf had kunnen schrijven dus!

mamma

jacqueline zei

Ik heb hem ook gekocht, inderdaad, simpel en heerlijk om doorheen te lezen en bladeren.
Enne, niets zo lekker als een eigen boek....(in papiervorm voor mij)