Jarenlang heb ik verzucht hoe fijn het zou zijn een Jumbo bij ons in de buurt te hebben. Op de een of andere manier trok deze winkel mij. Kwam het door hun "Zeven Zekerheden"? Dat is tenslotte aanlokkelijk voor iemand die van lijstjes en van zekerheid houdt. Of kwam het door de zonnige uitstraling van hun huiskleur? De combinatie van het aparte assortiment en de lage prijzen? Het gezellige Jumbokrantje (dat ik altijd per post toegestuurd kreeg!) dat - net als de AllerHande 'klopt'? (Dit in tegenstelling tot "Boodschappen", het huisblaadje dat voor mij 'niet klopt' wegens fout papier, foute recepten, foute teksten en foute uitstraling). Hoe dan ook, Jumbo stond op mijn verlanglijstje. Al heel lang.

En mijn wens is eindelijk vervuld. Sinds vorige week Hebben Wij een Jumbo!
Op de Grote Dag wilden wij natuurlijk meteen kijken. Nee, wij gingen niet in de rij staan, zo dringend was het nou ook weer niet. Maar om 09.30 waren wij er toch wel. Ik kreeg meteen een bos bloemen in mijn handen geduwd - die was maar weer binnen.

De verkennende inspectie (met kar vol boodschappen) en het herhalingsbezoek leverde het volgende op:

Dit de eerste supermarkt in onze omgeving met echt lekker brood. Ik hou van Stevig brood. Toegegeven, AH verkoopt ook stevig brood, maar dat willen ze niet snijden, en de rest van mijn gezin lust het niet. Maar Jumbo heeft niet alleen superlekker vloerbrood, maar ook heerlijk Allinson volkorenbrood : stevig met een krokante korst. Smullen! Ook hier weer: AH Allinson volkoren (is dat er nog trouwens?) werd door mijn gezin niet op prijs gesteld, en deze Allinson volkoren valt wel in de smaak.

Meteen heb ik al een paar van de Zeven Zekerheden getest. Gourmet Kattenvoer bleek goedkoper bij Plus - maar niet lang. Ogenblikkelijk nadat ik dat met een kassabon had aangetoond werden de prijskaartjes weggehaald, ik kreeg de kattenvoer gratis mee en inmiddels is de prijs 2 cent goedkoper dan bij de Plus. Wow, dat is service!
Voor de rest zijn al onze vaste boodschappen er echt flink goedkoper dan bij de andere supermarkten in onze woonplaats. Het assortiment biologische produkten is ook heel groot, dat vind ik een pré.

Ik was erg nieuwsgierig naar het assortiment. In mijn woonplaats kon ik tot nu toe geen Wasa Original Crisp crackers vinden (rogge-zuurdesemcrackers). Ik vroeg het aan de eerste de beste vakkenvuller, die alles braaf noteerde - en toen ik gisteren voor de wekelijkse boodschappen weer in de winkel was stonden ze tot mijn vreugde al in het schap! Zo voel je je als klant wel gewaardeerd.

Dan het assortiment. Er zijn echt aparte dingen. Zo is er een schap met Poolse levensmiddelen! Ik ben dol op zulke buitenissige dingen (hoewel ze voor Polen natuurlijk weer heel normaal zijn). Ik vond er bijvoorbeeld zuurdesemmengsel in een potje, om Poolse żurek mee te maken - zure soep, die wij in Polen ook gegeten hebben. Ik heb daarmee een zuurkoolsoep/żurek gemaakt en het was verrukkelijk.

Naast de gratis bloemen hebben we al een gratis appeltaart gekregen, en deze week een gratis boodschappenkrat.

Voordat je nu denkt dat dit een gesponsorde boodschap is, moet ik toch nog een nadeeltje melden. Want wat Jumbo niet verdient op hun andere produkten, verdienen ze (denk ik) terug op de groente en fruit. En dus halen wij die nog steeds bij de LIDL, omdat daar de kwaliteit enorm goed is en de prijzen laag.
Maar voor de rest vind ik Jumbo dus echt Super de beste.

4 reacties:

Floriene zei

Toen ik de vorige week vroeg wat de 'dagsoep' was en de ober vermelde dat dat zuurkoolsoep was ontsnapte er spontaan een gatver aan mijn lippen. 'Ja' zei de ober 'ik kon me er ook al niets bij bedenken'. Onbekend maakt onbemind.

Consuminderen met Marianne zei

Bij ons is het Allison brood nog wel te koop bij AH. Dat is het enige brood (als ik niet naar de natuurwinkel kan) wat ik daar dan ook koop. Wist niet dat het bij de Jumbo ook ligt. Dat ligt nu weer niet bij ons :-)

Anoniem zei

Nou wij zijn ook sinds kort klant bij Jumbo. Veel is goedkoper, in elk geval de 'echte merken' in vergelijking met een AH.

Toen wij vroegen of ze backing Soda wilden bestellen was het antwoord lekker bot: Nee. Dat verkopen we nooit dus we bestellen het niet. Hallo Jumbo!
Ze moeten nu heel veel moeite doen om mij te overtuigen....

btw of all places: Oude Pekela heeft nu ook een Jumbo zag ik in hun reclamespot

x chris

Meibloempje zei

Inmiddels zijn we 2 maanden verder, en ben ik er in geslaagd door oplettendheid iedere week wel een of meer artikelen gratis mee naar huis te krijgen!