Het internet is geweldig. Uit digitale vooruitgang komen weer heel nieuwe sociale ontwikkelingen voort.
Op het blog van Teunie las ik over Tweetjemee. Nieuwsgierig heb ik de website bekeken, en ik vind het geniaal. Hoe werkt het?

Als je koken en bakken leuk vindt, kun je op Tweetjemee je eigen webtaurant beginnen. Je maakt een account aan en geeft op welke gerechten je kunt en wilt klaarmaken en voor welk bedrag.

Wanneer iemand in jouw buurt geen zin heeft in koken, of niet kan bakken en toch verse zelfgemaakte taart wil serveren, kan hij via Tweetjemee bij jou een bestelling doen. Hij betaalt aan Tweetjemee, die houdt een bedrag in voor de ontwikkeling van de site + het goede doel, en de rest gaat naar de 'buurtkok'. Dat ben jij dus. De buurtkok gaat pas koken of bakken wanneer er besteld en betaald is, dus de klant ontvangt altijd verse waar.  Via twitter kun je reclame maken voor je eigen webtaurant.

Ik ga er ernstig over nadenken hier iets mee te doen. Kan ik toch mijn droom-'tearoom' openen...

1 reacties:

Oog op de Toekomst zei

Leuk hè, dat soort dingen! Ken je deze ook al: www.thuisafgehaald.nl?