Gisteren vroeg dochter J. liefjes: "Zullen we morgen een moeder-dochterdag doen?"

Hm ... dat klinkt aardig, maar wie dochter J. kent weet dat zij niet van aandacht, gesprekken of knuffelen houdt, dus moest deze 'moeder-dochter-dag' iets anders behelzen. En dat bleek. De bedoeling was dat ik vooral veel lekkere dingen zou gaan bakken, en dat zij mocht helpen. En als je weet dat ik helpers in de keuken een crime vindt ...
Nu had ze mazzel, want ik was in een heel toeschietelijke bui. De hele vakantie hebben zij en ik hard gewerkt. Wat deden wij zoal?

- De zolder opruimen.
- Haar kamer opruimen (drie keer deed ze dat zelfs, en iedere keer weer konden er vuilniszakken vol spullen afgevoerd worden!)
- De meterkast opruimen, waar minstens vijftien bloempotten teveel stonden. En er staan er nog steeds een stuk of vijf.
- Het hok (wat in andere delen van het land waarschijnlijk 'het schuurtje' genoemd wordt) opruimen, waar  ook minstens vijftien bloempotten teveel stonden. Ik kan me niet herinneren ooit dertig bloempotten in gebruik te hebben gehad, laat staan van die grote.
- De inloopkast op de overloop opruimen, en dat leverde enkele nutteloze kledingstukken op.
- De achtertuin onkruidvrij maken.
- Overtollige spullen op marktplaats zetten én verkopen.

Ik word altijd heel gelukkig van opruimen en wegdoen. De vraag van dochter J. was dus uitermate goed getimed. En na al dat harde werk hadden we best zin in iets lekkers, daarom vond ik het wel een goed idee ook.
Vandaag maakten we dus banketbakkersroom (gewone gele room en citroenroom), en daarmee vulden we wafeltjes (een recept van Rudolph van Veen) en bouwden we een pannenkoekentaart met aardbeien die dochter A. onverwacht maar precies goed had meegenomen. Als avondeten maakten we een noedelsalade van Karin Luiten en alles was perfect geslaagd en lekker.

Doe mij altijd maar zo'n vakantie. Geen uitgaven, vermoeiende reizen, stress en jezelf achterna rennen, maar ruimte scheppen, uitrusten en lekkere dingen maken.
En dan afsluiten met pannenkoekentaart met een kop heerlijke groene thee met jasmijn. Dat is vakantie in je eigen huis.



6 reacties:

Kniepertie zei

Nah, 3 keer je kamer opruimen moet zelfs beloond worden! Wow
'k Was al blij dat zoonlief eenmalig z'n kamer weer opruimde,
groet

Anoniem zei

Lol, die taart zag er niet echt ww-geschikt uit, tenzij je de rest van de dag op een blaadjes sla hebt geleefd! Maar wel lekker!

P.S. Als je grooote bloempotten over hebt houd ik me aanbevolen!

xx chris

Nicole zei

Die taart ziet er echt goddelijk uit! Ik krijg helemaal trek, haha!

Zomaareenmoeder zei

Heerlijk, wij doen dit sinds vorige zomer, toen we geen zin meer hadden om zoals ieder jaar naar Frankrijk te trekken.
We hebben nog nooit zo'n relaxte vakantie gehad, deze zomer weer:)

Anoniem zei

3 keer je kamer opruimen... Dan moet je haar maar extra verwennen ;-)

Roerend Goed zei

Zoooooo dan, wat een taart!