Ik ben dol op koken en bakken, en toch heb ik gisteren pas voor het eerst zelf een schnitzel gemaakt. 'Gemaakt' als in: vlees platgeslagen, door ei gehaald, gepaneerd en zo. Ik kwam het recept tegen in Koken met Karin (zonder pakjes en zakjes) en besloot het een kans te geven. Want hier in huis houden ze wel van gepaneerde schnitzels, maar mij vergaat de lust wanneer ik de lijst met ingrediënten op zo'n pak lees. Brrr. Wie wil er nu kleurstof in zijn vlees? Laat staan verdikkingsmiddel.

Het leuke van deze schnitzel was dat hij niet alleen vreselijk lekker was (té lekker) maar dat ik nu eindelijk ook eens kon putten uit de bus met zelf-opgespaard-paneermeel, gemaakt van oud brood. Inmiddels óud oud brood, zo lang stond die bus daar al. Toen voelde ik me heel erg de economische huisvrouw, de persoon die ik eigenlijk wil zijn maar heel vaak niet ben. Alleen was de schnitzel zó lekker en krokant dat we er allemaal twee hebben gegeten. Tot zover de zuinigheid en de idealen.

Op de site van Koken met Karin (<--klik!) vind je het recept van de schnitzel. Boycot de kleffe vleeslap, maak voortaan je gepaneerde schnitzel zelf!




1 reacties:

LegeZakkenVrouw zei

Ook hier nog niet al te lang geleden ontdekt, maar wat zijn ze heerlijk.