Voor wie wil bezuinigen kan geduld behalve een schone ook een heel zuinige zaak zijn, dat heb ik deze week tot mijn blijdschap ondervonden. Hoe?
Vorig jaar wilde ik dolgraag een obi-riem: zo'n mooie (nep)leren ceintuur die van breed naar smal loopt en die je aan de voorkant strikt. Ik probeerde er verscheidene, maar de prijs (dertig euro en duurder) kon mij niet bekoren en dus bleef het bij dromen. Als ik iets erg leuk vind maar het niet kan of wil betalen spreek ik mezelf meestal bemoedigend toe: volgend jaar ligt het in de kringloopwinkel... Dat weerhoudt mij van het doen van onnodig dure aankopen.
En jawel! Vorige week vond ik in de kringloopwinkel een zwarte obi-riem voor twee euro. En gisteren vond ik ook nog een gele voor die prijs.
En nu ben ik er nog veel blijer mee dan ik toen was geweest, want behalve dat ik mijn gewenste riem heb, ben ik ook nog enorm tevreden met het koopje dat ik gedaan heb! Zo wordt 'de broekriem aanhalen' een stuk leuker. :-)

0 reacties: