Op verzoek van Vlijtig Liesje is hier ook nog wafelmix. Waarmee je tevens pannenkoeken kunt bakken...
(Het schijnt dat je van de Bisquick óók wafels en pannenkoeken kunt bakken!)


Pancake/Wafelmix
1080 gram bloem
135 gram magere melkpoeder
100 gram suiker
3 eetlepels bakpoeder
1 1/2 eetlepel baking soda
2 theelepels zout

Mengen en luchtdicht bewaren.

Om pancakes te maken
2 cups (470 ml) mix
410 ml water of melk
1 ei
2 eetlepel olie

Om wafels te maken
2 1/2  cups (590 ml) mix
470 ml water of melk
3 eieren
4 eetlepels olie

Let op. Als je geen 'cup'maat hebt: de hoeveelheid staat er in ml. achter. DUS GEEN GRAMMEN. Zodra ik de grammen weet zal ik die toevoegen. Op dit moment is het een beetje raden omdat een cup bloem en een cup suiker  en een cup melkpoeder niet evenveel wegen en ik dus ook nog niet weet hoeveel een cup van de mix weegt.

2 reacties:

Ons gezin en de Stichting zei

Bedankt voor het recept maar een vraag. Je hebt het over magere melkpoeder maar waar kan je dat kopen? In de supermarkt als Ah , surinaamse winkel of ???

Meibloempje zei

Voorzover ik online kan vinden moet het in de supermarkt (AH) te koop zijn, het heet ELK en is van Campina...

Dit is een reden waarom ik in eerste instantie deze mix niet gepost had, omdat ik melkpoederproblemen voorzag haha. En op zich lijkt melkpoeder me ook niet supernatuurlijk meer. Aan de andere kant: beter een zelfgemengde mix, dan een fabrieksmix waar vaak nog heel wat meer rommel inzit!