Hierbij wil ik twee mensen in het zonnetje zetten die met beperkte middelen ontzettend veel weten te doen. Ten eerste Annemiek van Deursen. Wie het consumindermagazine GENOEG leest zal haar naam herkennen, want veel tips van haar worden in de lezersrubriek geplaatst. Annemiek heeft een consuminderhuis opgericht, en over dat consuminderhuis (waar ze de mensen met financiĆ«le problemen niet alleen voedt maar ook leert koken en omgaan met geld) en haar dagelijks leven schrijft zij vier keer per week een nieuwsbrief. Annemiek zelf noemt het bescheiden 'mijmeringen', maar er is echt veel van haar 'mijmeringen' te leren.
Hier vind je de site van haar consuminderhuis, en je kunt je daar ook inschrijven voor de nieuwsbrief. Dat doe je door een vriendelijk mailtje te sturen.

Iemand anders die zich heel veel moeite getroost voor de medemens is Rob met zijn site 'Robs Budgetmenu's'. Sinds hij verlamd raakte heeft Rob het tot zijn taak gemaakt om wekelijks de reclames voor ons uit te pluizen en daarbij de goedkoopste recepten te vinden. Iedere dinsdag stuurt hij een nieuwsbrief met recepten voor een hele week, inclusief een compleet vegetarisch weekmenu. Voor die nieuwsbrief kun je je opgeven. Daarnaast staan op zijn site veel besparende tips voor in de keuken. Je kunt ook zoeken in de gigantische database met goedkope recepten. Als dat niet handig is in deze tijden van bezuinigen en besparen!



2 reacties:

Iets minder graag zei

Wat lief dat je deze mensen die zo goed bezig zijn even in het zonnetje zet!!

Firma Fluitekruid zei

Ik ben een hele grote fan van Annemiek. Ze sprak op de Landelijke genoegdag en ik had haar meteen in mijn hart gesloten. Wat een goed werk verricht die vrouw. Jammer dat er in Rotterdam geen Consuminderhuis zit. Helaas heb ik niet diezelfde 'drive' om de draaiende motor achter zoiets te zijn. Ik zou er wel aan mee willen werken.