Ja, als we moeten schrijven over het huwelijk, dan denk ik toch meteen aan Het Huwelijk. On-ver-ge-te-lijk, echt waar. Wat? Mijn huwelijk? Nee, joh. Dat van Willem-Lex en Máxima natuurlijk. Zelfs ik zat voor de TV. Ongelooflijk dat die jongen zo'n knappe vrouw heeft weten te versieren. Dat moest ik toch gewoon even zien. En dan dat momentje hè. In die kerk. Ik geef het toe, zelfs ik heb 'n traantje gelaten. Toen die Klaas ... eh, Karel dinges op zijn accordeon dat liedje speelde. Wat? O ja, Karel Kraayenhof. Wablief? O, het is Carel met een C. Ja natuurlijk, we zijn hier wel bij de hogere stand, hoe kan het ook anders. Ja, Carel Kraayenhof. Hij heeft anders wel echt zo'n Hollandse kop, meer een Klaas dan een Carel hoor. Ach, wie had ooit van hem gehoord. Is toch maar mooi beroemd geworden door dat liedje. Eerst die hele rel om die vader van Máxima. En dan dat ogenblik dat Carel dinges op zijn soort van Argentijnse accordeon - of hoe heet het, bandolero? Bande - ja precies! Bandoneon - dat liedje speelt. Adíos Nonino. Tot ziens vadertje. En Máxima dat ene koninklijke traantje wegpinkte. Ja, je denkt toch ook even aan je eigen vader, zeg maar. En ineens was ze niet meer zomaar een prinses, maar een prinses die haar vader had moeten inleveren bij de ingang van het koninkrijk. En die muziek, die deed echt iets, weet je. Plotseling lagen de Nederlanders snikkend aan haar voeten. Nooit weer overgegaan ook. Die Karel dinges met zijn abon...de...bolero die heeft wat op zijn geweten hoor. Ze mag hem wel dankbaar zijn. Nou ja, hij staat sindsdien wel in de Top2000, dat dan weer wel.
Het Huwelijk. Die muziek. Onvergetelijk, echt waar.

God, hoe heette dat muziekinstrument nou ook weer?

4 reacties:

sjouke zei

In die tijd volgende ik een half jaar lang een studie in het buitenland. Mijn moeder had alles van tv voor mij opgenomen, dus ik ging er een middagje lekker voor zitten toen ik een paar maanden later thuiskwam.

Kriebels en Krabbels zei

Moet glimlachen om je stukje. Instrument heet een bandoneon

zie http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bandoneon

Heldinne zei

Och heerlijk, een Sissi-momentje

Anoniem zei

Zeker dat ie geen Klaas heet? In elk geval zat er wel een houten Klaas naast Maxima hahahaha

xxx chris