Ik weet het. Ik had mijzelf ooit beloofd geen nieuwe hobby's meer te beginnen. Ukelelespelen zou mijn laatste hobby zijn. Want voor alle andere bezigheden moet je weer dingen aanschaffen, en die aangeschafte dingen moeten dan weer een plaatsje vinden, en na een tijdje liggen die stapels aangeschafte dingen dan weer nutteloos dat plaatsje in te nemen. Kortom, ik zou een verstandig mens worden, en het houden bij de hobby's die ik al heb. Had. Heb gehad.
Maar de tijd is kennelijk nog niet rijp om verstandig te worden. Want toen mijn oog (na een lange hobbyloze periode, dat wel) viel op een prachtig boek over papierknipkunst moest dat boek toch meteen mee naar huis. Want ik vind de plaatjes in de Flow, en de voorkant van de boeken van Yvette van Boven (Homemade Zomer en Winter) echt zo ongelooflijk mooi. Papier neemt ook niet veel ruimte in. Beter gezegd: ik heb al heel veel papier, dus dan zou ik het tenminste nog eens nuttig gebruiken. En je hebt er verder zo weinig voor nodig. Een snijmat had ik al. En mesjes zijn voor een luttel bedragje te koop bij de Action. En zo gebeurde het. Na mijn eerste werkje, met een sjabloon uit het boek, was ik verslingerd aan papierknipkunst. En na drie werkjes uit het boek vond ik dat ik zelf wel iets leuks kon ontwerpen. Want een van mijn (andere) hobby's is photoshoppen, en dat is natuurlijk ideaal om knipsels te creƫren. Pinterest is een oceaan van inspiratie.
Het prettige is dat het bijna meditatief werkt, dat voorzichtige uitsnijden. Het is rustgevend. En het is vooral weer eens iets anders dan de avond doorbrengen voor de TV.
Mijn laatste ontwerp van eigen hand.




6 reacties:

Firma Fluitekruid zei

Zo, dat is mooi geworden! En hoe gaat het trouwens met het ukulele spelen?

consuminderenmetplezier zei

Wat leuk en mooi! Wees blij dat je zo veel hobbies hebt, zo hoef je je nooit te vervelen ;-).

Jacqueline zei

Mooi zeg! Dat doet me denken aan een bezoek afgelopen zomer aan het Hans Christian Anderson museum in Odense, Denemarken. Hij hield ook vreselijk veel van papierknipwerk en er zijn prachtige voorbeelden van zijn hand te vinden in het museum.

Mrs. Green zei

Wat leuk zeg! Ik kijk ook al een tijdje met bewondering naar de knipsels in de Flow, maar het idee dat het wel heel moeilijk zal zijn houdt me steeds tegen. Is het echt zo moeilijk, of is het stiekem makkelijker dan het lijkt?

De Verdubbeldame zei

Supermooi! En leuk dat je ook je oude hobby, bloggen, weer hebt opgepikt!

Femke zei

Ha Meibloempje,

Leuk dat je ook weer terug bent als blogger!!

Omdat ik weet dat je regelmatig meelas en reageerde op mijn vorige blog (basisbeurs.blogspot.com), wil ik je bij dezen uitnodigen voor mijn nieuwe blog: mindmaggie.blogspot.com.