Zo weinig blogs schrijf ik tegenwoordig. Maar werken doe ik des te harder. In de tuin. Nu het weer zich er eindelijk toe leent hebben we heel wat in te halen, voordat het onkruid de regie overneemt.

Onze voor-en achtertuin krijgen een complete make-over. Want tot nu toe was het niet veel soeps, en daarin moest verandering komen. Ik had dus alles uitgezocht en geregeld en gepland (zie een paar blogs eerder) en toen de vrieskou verdween wilde ik met een druk op de knop alles bestellen wat we nodig hadden.
Maar dat dachten duizenden andere Nederlanders ook. Want plotseling vertoonde de website van Directplant.nl de zin: 'Wegens enorm succes alleen bestellingen boven de 200 euro.'

Tja, ik was niet van plan om zoveel uit te geven. Dat betekent dat ik alle planten die ik wil hebben nu zelf moet gaan zoeken in tuincentra. Dat kost tijd! Of dat ik genoegen moet nemen met iets anders waardoor het effect misschien niet hetzelfde is. Maar dan heb ik voor niks alles zitten uitzoeken en plannen. Dus hoe dan ook wordt het niet 'perfect.' Maar dan denk ik weer aan de zin: Don't let 'perfect' be the enemy of 'good'. Dus we gaan voor 'goed genoeg'. Een klein appelboompje van Lidl voor 6 euro in plaats van een wat grotere van Directplant.nl. Een andere variatie van de lupine dan die we zochten.
En een heleboel saxifraga die niet op mijn lijstje stond, maar wel heel goedkoop was.

Dat betekent ook dat in plaats van leuke borderranden te kopen, of mooie stenen, we alles hergebruiken wat we al in de tuin hadden. En dus hebben we nu randjes van op hun kant staande stoeptegels. Zóóó 1975, maar wel praktisch. Want van die tegels hadden we er anders enorm veel over en die zouden we dan weer moeten zien kwijt te raken - en storten kan alleen tegen betaling!

Zo piekeren we en ploeteren we nog even verder. Als het af is plaats ik foto's, maar tot die tijd heb ik niet veel tijd om te bloggen. Ik tuinier. En dat dat is werken, hard werken.

1 reacties:

Nicole Orriëns zei

Tuinieren is inderdaad hard werken! Ik moet van mezelf elke woensdag tuinieren, en onkruid wieden.

Huisvlijt